
W informacji podanej przez CNBC napisano, że w stołecznym teście udział weźmie 50 tys. wybranych kandydatów, którzy otrzymają równowartość 200 juanów (ok. 30 USD) w walucie cyfrowej. Badanie przeprowadzone zostanie w dniach 10 do 17 lutego i wezmą w nim udział wyłącznie osoby z chińskim numerem identyfikacyjnym lub pozwoleniem na pobyt z Hongkongu, Makao lub Tajwanu.
Cyfrowe pieniądze będą mogły być wykorzystane w wybranych lokalizacjach stacjonarnych lub w części witryn e-commerce JD.com.
Pekin przeznaczy na ten cel około 1,5 mln USD. Wcześniej podobne testy miały miejsce w Shenzhen i Sozhou.
Eksperci podkreślają poważaną zmianę na rynku płatności w Chinach, z jaką mamy do czynienia w ostatnich latach. Na znaczeniu systematycznie traci gotówka, która przestała pełnić dominująca rolę. Przejęły ją płatności mobilne prowadzone poprzez aplikacje Alipay (należącą do Alibaba Group Holding) oraz Wechat Pay (związaną z koncernem Tencent).
Dodatkowo należy wspomnieć, że w przeciwieństwie do innych kryptowalut jak np. bitcoina, waluta cyfrowa za która stoi PBOC, jest kontrolowana wyłącznie przez tę instytucję, a nie zdecentralizowany system zarządzany przez użytkowników na całym świecie.