PKP PLK: nie ma obaw o realizację tegorocznego celu w ogłaszaniu przetargów

ISBNews
29-09-2015, 08:30

PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) "nie mają obaw" w kwestii realizacji celów przetargowych założonych na 2015 r., czyli ogłoszenia postępowań na łączną wartość ok. 11 mld zł, poinformował ISBnews członek zarządu, dyrektor ds. realizacji inwestycji Marcin Mochocki.

"Na dzień dzisiejszy mamy ogłoszone przetargi na ok. 6 mld zł, tylko w tym roku, więc nie obawiam się, czy dotrzymamy tej kwoty [11 mld zł]. Już idziemy bardzo szybko, jeśli chodzi o ogłaszanie inwestycji. Tylko w ciągu ostatnich dwóch tygodni uruchomiliśmy warty ok. 3 mld zł przetarg na sieć ERTMS/GSM-R; przetarg na modernizację fragmentu linii Kraków-Katowice, warty ponad 1 mld zł i postępowanie na 'objazdy' Rail Baltica, warte ponad 200 mln zł" - powiedział Mochocki w rozmowie z ISBnews podczas otwarcia połączenia kolejowego do portu lotniczego w Krakowie-Balicach.

"Na październik, listopad i grudzień mamy podobnie intensywne plany. Będą to przetargi na prace m.in. na liniach Warszawa-Radom, Warszawa-Lublin, Warszawa-Białystok i linie aglomeracyjne w Warszawie: linię Obwodową od Warszawy Gdańskiej do Warszawy Zachodniej i linię w stronę Grodziska Mazowieckiego" - kontynuował Mochocki.

PKP PLK przymierza się również do powtórnego przetargu na system informacji pasażerskiej. Według Mochockiego, może on wystartować pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.

"W przetargu dotyczącym informacji pasażerskiej jeszcze doprecyzowujemy zapisy, konsultując się z rynkiem i badamy możliwości realizacji. Poprzednio, pomimo deklaracji rynku złożone oferty były zbyt wysokie. Przez ostatnie miesiące dokonywaliśmy redefinicji modelu tego przetargu, żeby mieć lepszą kontrolę i większe szanse realizacji przedsięwzięcia" - wyjaśnił dyrektor.

Do ogłoszenia na przełomie 2015/2016 roku przygotowywany jest też przetarg na dobudowę drugiej pary torów na linii kolejowej przebiegającej przez centrum Krakowa, w kierunku południowym od dworca Kraków Główny.

"Inwestycja zakłada dobudowę drugiej pary torów, nowy most kolejowy na Wiśle, przebudowę wiaduktu nad ul. Grzegórzecką i budowę przy nim przystanku kolejowego. Obecny nasyp zastąpi estakada, uwalniając tereny do zagospodarowania przez miasto. Dzięki drugiej parze torów nie będzie ograniczeń, jeśli chodzi o przepustowość linii, co pozwoli się rozwijać kolei aglomeracyjnej" - powiedział wcześniej Mochocki dziennikarzom.

"Obecnie pozyskujemy decyzje administracyjne. Jesteśmy po decyzji środowiskowej, pozyskujemy decyzję lokalizacyjną i kończymy projekty budowlane. Planujemy ogłosić przetarg na przełomie 2015/2016 roku. Budowa ruszyłaby w przyszłym roku. Warta będzie ok. 2 mld zł" - podsumował.

Na początku września PKP PLK ogłosiły rozpoczęcie tzw. Wielkiej Ofensywy Inwestycji Kolejowych (WOIK), w ramach której do końca br. miały ogłosić przetargi na 11 mld zł, a do 2023 „efektywnie" wydać 67 mld zł na polskie tory.

Poprzedni przetarg na system informacji pasażerskiej został ogłoszony w październiku 2014 r. Zakładał on montaż nowych urządzeń na 763 dworcach, stacjach i przystankach kolejowych w całej Polsce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP PLK: nie ma obaw o realizację tegorocznego celu w ogłaszaniu przetargów