Spółka poinformowała w komunikacie, że w ramach umowy PGE Energetyka Kolejowa (PGE EK) będzie serwisować ponad 25 tys. torokilometrów sieci trakcyjnej należącej do zarządcy krajowej infrastruktury kolejowej – PKP Polskich Linii Kolejowych SA (PKP PLK). Wskazała, że usługi utrzymaniowe obejmują m.in. serwis awaryjny – usuwanie awarii w trybie 24 godz. na dobę, 365 dni w roku i obsługę techniczną sieci trakcyjnej.
Dodano, że PGE Energetyka Kolejowa przeprowadzi także okresowe przeglądy sieci trakcyjnej i świadczyć będzie usługi specjalistyczne, jak np. zabezpieczenie w warunkach zimowych przewodów jezdnych preparatem przeciwoblodzeniowym.
"Przewidziane w umowie usługi są niezbędne dla efektywnej i stabilnej pracy kluczowych elementów infrastruktury kolejowej, a tym samym dla funkcjonowania transportu kolejowego w kraju" – podkreślono, zaznaczając, że spółka będzie je świadczyć dla PKP PLK SA do 2027 r.
"PGE Energetyka Kolejowa dysponuje zespołem wyspecjalizowanych pracowników oraz serwisowymi pociągami sieciowymi stacjonującymi w 66 lokalizacjach całym kraju, gotowymi podjąć niezbędne prace naprawcze natychmiast po ich zgłoszeniu przez PKP PLK SA" – podkreśliła spółka. "Nasze pociągi sieciowe są wyposażone w urządzenia do diagnostyki oraz napraw sieci trakcyjnej i obsługiwane przez doświadczonych (...)pracowników" – podsumował prezes PGE Energetyka Kolejowa Sylwester Szczensnowicz.
Spółka zwróciła uwagę, że zapewnienie ciągłości utrzymania sieci trakcyjnej wpłynie na zachowanie wymaganych parametrów eksploatacyjnych zelektryfikowanych linii kolejowych, na jakość usług świadczonych przez zarządcę infrastruktury kolejowej, na efektywność transportu kolejowego w Polsce i na komfort podróżnych.
PGE Energetyka Kolejowa należy do Grupy PGE. Spółka informuje, że ma sieć dystrybucyjną w całym kraju. Infrastruktura PGE EK to ponad 600 tys. różnych obiektów i elementów instalacji rozmieszczonych wzdłuż linii kolejowych, w tym 6 nowoczesnych centrów sterowania ruchem w sieci kontrolowanej przez prawie 55 tys. inteligentnych liczników energii (AMI). Do zasilania sieci trakcyjnej służy m.in. 21,5 tys. km linii energetycznych spółki dostarczającej energię do poszczególnych urządzeń, a ostatecznie – do pociągów. Firma odpowiada za dystrybucję 4,32 TWh energii elektrycznej rocznie, co stanowi ok. 3 proc. całej energii dostarczanej w kraju.