Planowane przez Google'a przejęcie pod lupą organów antymonopolowych

ARŻ
opublikowano: 2020-07-30 17:46
zaktualizowano: 2020-07-30 17:30

Opiewająca na 2,1 mld dolarów oferta Google'a dotycząca zakupu producenta zegarków do monitorowania osiągnięć sportowych Fitbit będzie objęta śledztwem antymonopolowym przez organy Unii Europejskiej, pisze Reuters.

Google zaproponowało w tym miesiącu, że nie wykorzysta danych zdrowotnych z urządzeń Fitbit do targetowania reklam. Wszczęcie dochodzenia na pełną skalę sugeruje, że nie był to wystarczający argument dla unijnych organów antynomonopolowych.

Google
Google
Bloomberg

Ogłoszone w listopadzie ubiegłego roku przejęcie pozwoliłoby Google’owi konkurować z liderami rynku monitorowania kondycji i inteligentnych zegarków. Największy udział mają w nim Apple i Samsung.

„Rynek jest zatłoczony i wierzymy, że połączenie wysiłków sprzętowych Google i Fitbit zwiększy konkurencję w tym sektorze, z korzyścią dla konsumentów i sprawi, że nowa generacja urządzeń będzie lepsza i tańsza” – mówiła rzeczniczka Google’a.

​​Komisja Europejska wykorzysta czteromiesięczne dochodzenie do dogłębnej analizy potencjalnego wykorzystania informacji o zdrowiu użytkownika.