Płatności odroczone napędziły rekordowe zakupy online w USA przed świętami

Alicja Skiba
opublikowano: 2024-01-04 19:29

System “kup teraz, zapłać później”, który pozwala konsumentom na odroczenie płatności pomógł wygenerować w Stanach Zjednoczonych 222,1 mld USD ze sprzedaży online między 1 listopada a 31 grudnia. To wzrost o 4,9 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 r., jak wynika z raportu Adobe Analytics.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Sprzedaż poprzez odroczone płatności osiągnęła najwyższy w historii poziom 16,6 mld USD w ciągu ostatnich dwóch miesięcy 2023 r., czyli o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zakupy internetowe napędzały również rabaty. Analitycy Adobe zwrócili uwagę, że obniżki cen elektroniki były w okresie przedświątecznym większe niż w 2022 r. Dużą wyprzedaż zaobserwowano też w przypadku zabawek i odzieży.

“Z powodu niepewnego popytu sprzedawcy detaliczni opierali się na rabatach i elastycznych metodach płatności, aby przyciągnąć kupujących w sezonie świątecznym” - wyjaśnił Vivek Pandya, główny analityk w Adobe Digital Insights.

Elastyczne plany płatności odpowiadały łącznie za 75 mld USD wydatków w ramach zakupów online w 2023 r. To wzrost o 14 proc. w stosunku do 2022 r.