Po ewentualnej fuzji Warner Bros. Discovery może pozostać w dużej mierze bez zmian

PAP
opublikowano: 2025-10-28 08:07

Jeśli koncern Paramount Skydance przejmie konkurencyjną spółkę Warner Bros. Discovery, właściciela m.in. stacji TVN, zamierza zachować znaczną część tej firmy bez zmian - podał serwis Bloomberg News, powołując się na źródła zbliżone do sprawy.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Według tych źródeł prezes Paramount Skydance David Ellison zamierza utrzymać zespoły kreatywne w obu studiach, jednocześnie konsolidując część marketingu i dystrybucji - podał Bloomberg w poniedziałek.

Zgodnie z planem Ellisona serwis streamingowy HBO Max, należący do Warner Bros., miałby zostać połączony z platformą Paramount+, a należąca do Paramount stacja CBS News mogłaby dzielić zasoby z należącą do Warner Bros. stacją informacyjną CNN.

Brak decyzji

Nie zapadła jeszcze decyzja, czy w razie fuzji Paramount sprzeda nieruchomości któregoś z koncernów. Nie ma planów sprzedaży ani wydzielenia sieci telewizji kablowej.

Ponadto Ellison zamierza wykorzystać nowe technologie i sztuczną inteligencję do zwiększenia produkcji do 30 filmów rocznie. Warner Bros., studio odpowiadające za franczyzy filmowe „Harry Potter” i DC Comics, ogłosiło, że rozważy opcje sprzedaży firmy.

Polityczne koneksje

Jak podkreśla Reuters, Paramount Skydance jest postrzegany jako główny kandydat do kupienia Warner Bros. Discovery. David Ellison to syn Larry'ego Ellisona, miliardera zaprzyjaźnionego z prezydentem USA Donaldem Trumpem. W opinii analityków i ekspertów dostęp do dużych funduszy i powiązania z Waszyngtonem dają potentatowi branży technologicznej przewagę, a ewentualna transakcja może okazać się największą fuzją w branży medialnej od lat.

Odrzucone oferty

Bloomberg podał, że w ostatnich tygodniach Paramount przedstawiło trzy oferty kupna Warner Bros. i wszystkie zostały odrzucone. Warner Bros. ogłosił w zeszłym tygodniu, że rozpocznie formalny proces sprzedaży na podstawie zainteresowania wyrażanego przez różnych potencjalnych kupców.