Po trzech kwartałach wpływy głównych telewizji na papierze wzrosły o 3 proc.

Presserwis
opublikowano: 06-10-2009, 07:45

Po trzech kwartałach wpływy głównych telewizji ze sprzedaży czasu reklamowego wzrosły o 3 proc. – według nieuwzględniających rabatów danych cennikowych. 

Liderem, z przychodami 1,77 mld zł, był TVN. Stacja zarobiła prawie tyle samo, ile w ciągu trzech kwartałów ub.r. – wzrost wyniósł zaledwie 0,1 proc. Polsat jako jedyny zanotował spadek przychodów (o 9 proc.) – do 1,73 mld zł. Wpływy reklamowe TVP 1 wyniosły 1,15 mld zł (wzrost o 20 proc.), a TVP 2 – 754 mln zł (wzrost o 18 proc.). W sumie główne stacje uzyskały ze sprzedaży reklam 5,4 mld zł (o 3 proc. więcej, niż rok temu).

Także o 3 proc. wzrosła liczba pokazanych przez te telewizje spotów. Najwięcej reklam wyemitował Polsat – 166 tys. (o 9 proc. mniej, niż przed rokiem). W innych stacjach liczba spotów wzrosła: w TVN do 163 tys. (o 2 proc.), w Jedynce – do 105 tys. (18 proc.), a w Dwójce – 100 tys. (11 proc.).  Dane AGB Nielsen Media Research. (RUT)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Presserwis

Polecane