Polacy zainteresowani kupnem diamentów i drogiej biżuteri

Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Blisko o 30 proc. wzrosła w minionym roku sprzedaż drogiej biżuterii z brylantami na świecie, co jest najlepszym rezultatem od dekady, wynika z raportu Bain & Company. Po diamenty coraz częściej sięgają też Polacy, przez co na krajowym rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących drogocenne kamienie.

LucidGold.com

Polacy zainteresowani kupnem diamentów i drogiej biżuteri

  • Jakub Sławiński
opublikowano: 28-07-2022, 11:55
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Blisko o 30 proc. wzrosła w minionym roku sprzedaż drogiej biżuterii z brylantami na świecie, co jest najlepszym rezultatem od dekady, wynika z raportu Bain & Company. Po diamenty coraz częściej sięgają też Polacy, przez co na krajowym rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących drogocenne kamienie.

LucidGold.com

Analizy Astar Diamonds pokazują, że w ciągu ostatnich 10 lat cena diamentów wzrosła o około 32-33 procent (średnio 4 proc. rocznie), co skłania inwestorów do lokowania swojego kapitału w tych luksusowych “świecidełkach“.

Diamentowy boom w Polsce

W brylanty coraz częściej inwestują Polacy. Rosnące zainteresowanie dobrami luksusowymi i tempo w jakim bogacą się Polacy nie umyka uwadze producentów biżuterii i diamentów. Na polski rynek właśnie weszła najdroższa kolekcja (powyżej 1 mln zł) włoskich projektantów diamentów Hermitage Collection.

Polski rynek diamentów należy do grupy ‘’emerging’’ w porównaniu do innych krajów w Europie, popyt zarówno na ten surowiec jak i biżuterię stale rośnie – podkreśla Paula Miszczuk, dyrektor zarządzający Hermitage Boutique.

Hermitage nie jest jedyną firmą oferującą drogocenne kamienie, która w ostatnim czasie weszła na polski rynek. Od początku tego roku, w salonach jubilerskich pojawiły się wyroby: kanadyjskiego Birks, belgijskiego Hulchi Belluni, włoskich Serafino Consoli czy Damiani.

– Do inwestycji w certyfikowaną biżuterię diamentową klientów zachęca polityka banków i niezadowolenie ze sposobu zarządzania ich oszczędnościami przez banki – dodaje Paula Miszczuk.

Diamenty coraz droższe

Aktualnie rynek dóbr luksusowych mierzy się ze sporą inflacją. Francuski dom mody Chanel od początku 2020 roku kilkukrotnie podniósł ceny swoich topowych modeli torebek. Według danych banku Jefferies, cena najważniejszych modeli wzrosła średnio o 71 proc. od początku pandemii, a na niektórych rynkach (Hong Kong) nawet o 96 proc. w porównaniu do 2019 roku.

Podobnie jest z diamentami. Jak podaje Bloomberg, tylko w przeciągu ostatniego kwartału (kwiecień - czerwiec) ich cena wzrosła średnio o 20 proc.

Najlepszą inwestycją ostatnich lat był zakup szafiru Bermese. Bransoletka z 47 karatowym kamieniem w królewskim błękicie została sprzedana w 1995 roku za 14,871 CHF za karat, podczas gdy w pod koniec 2021 roku znalazła kupca na aukcji Sotheby’s za cenę 127,018 CHF za karat. To ponad 90-krotny wzrost wartości - ujawnia Anne-Sophie Tourrette z firmy Beer & Partners.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane