Immersion współpracowało już z NASA. Teraz wirtualnym treningiem wesprze amerykański personel medyczny.
Warszawski start-up Immersion na potrzeby agencji rządowej ze Stanów Zjednoczonych stworzył wirtualną platformę do szkolenia lekarzy i personelu medycznego. Za jej pomocą medykom przekazywany będzie instruktaż w zakresie prawidłowego nakładania i zdejmowania odzieży ochronnej używanej w pracy z pacjentami zakażonymi koronawirusem. Narzędzie wykorzystuje cyfrowe awatary, filmiki itp., zwiększające czytelność prezentacji. Piotr Baczyński, prezes spółki technologicznej, twierdzi, że nawet 20 proc. lekarzy może zostać zainfekowanych koronawirusem. Jedną z przyczyn jest niewłaściwe użytkowanie sprzętu ochronnego.

— Pracownikom medycznym bez praktyki w korzystaniu ze sprzętu ochrony osobistej brakuje wiedzy na temat prawidłowych zabezpieczeń — potwierdza Jakub Olędzki, lekarz cytowany w komunikacie spółki.
Projekt był realizowany we współpracy z polsko-amerykańską fundacją Alliance for Innovation (AFI) oraz Amerykańskim Departamentem ds. Weteranów (United States Department of Veteran Affairs).
— Wierzę, że jest to początek szerokiej współpracy polskiej, innowacyjnej firmy z federalną instytucją, która sprawuje opiekę nad 6 mln amerykańskich weteranów — zaznaczył prof. Michael Czekajlo, przewodniczący AFI i pracownik Veteran Health System.
Piotr Baczyński zapewnia, że aplikacja zostanie udostępniona również w Polsce i rozesłana do lekarzy przez Naczelną Izbę Lekarską.
Na krajowym rynku cyfrowe instruktaże dla lekarzy i personelu medycznego, w tym sprawujących opiekę nad pacjentami z COVID-19, na swojej internetowej platformie multimediów szkoleniowych dla profesjonalistów wprowadził w ostatnich tygodniach także MEDtube. Wśród materiałów są m.in.: instrukcje zakładania i zdejmowania sprzętu ochrony osobistej, pobierania wymazów do testów na obecność koronawirusa, zwiększania wydajności respiratorów, a także dostosowywania szpitali, w tym bloków operacyjnych, do warunków pracy w czasie pandemii. Spółka realizuje obecnie także webinaria i konferencje online dla lekarzy poświęcone tematyce związanej z koronawirusem. Dostęp do nich ma ponad 210 tys. zarejestrowanych użytkowników z różnych zakątków świata.
Immersion w Stanach Zjednoczonych już wcześniej tworzyło aplikacje wspólnie z NASA i Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku. Firma na co dzień zajmuje się aplikacjami wykorzystującymi technologię wirtualnej rzeczywistości. Blisko współpracuje z biznesem — tworzyła m.in. projekty dla Ghelamco, wizualizacje hoteli Radisson, grę na zlecenie HBO. Na koncie ma także wirtualną wystawę przygotowaną dla Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ostatnich latach zdobywała klientów m.in. w Izraelu, we Francji i w Wielkiej Brytanii.
Podpis: Anna Bełcik