Immersion współpracowało już z NASA. Teraz wirtualnym treningiem wesprze amerykański personel medyczny.
Warszawski start-up Immersion na potrzeby agencji rządowej ze Stanów Zjednoczonych stworzył wirtualną platformę do szkolenia lekarzy i personelu medycznego. Za jej pomocą medykom przekazywany będzie instruktaż w zakresie prawidłowego nakładania i zdejmowania odzieży ochronnej używanej w pracy z pacjentami zakażonymi koronawirusem. Narzędzie wykorzystuje cyfrowe awatary, filmiki itp., zwiększające czytelność prezentacji. Piotr Baczyński, prezes spółki technologicznej, twierdzi, że nawet 20 proc. lekarzy może zostać zainfekowanych koronawirusem. Jedną z przyczyn jest niewłaściwe użytkowanie sprzętu ochronnego.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Immersion współpracowało już z NASA. Teraz wirtualnym treningiem wesprze amerykański personel medyczny.
Warszawski start-up Immersion na potrzeby agencji rządowej ze Stanów Zjednoczonych stworzył wirtualną platformę do szkolenia lekarzy i personelu medycznego. Za jej pomocą medykom przekazywany będzie instruktaż w zakresie prawidłowego nakładania i zdejmowania odzieży ochronnej używanej w pracy z pacjentami zakażonymi koronawirusem. Narzędzie wykorzystuje cyfrowe awatary, filmiki itp., zwiększające czytelność prezentacji. Piotr Baczyński, prezes spółki technologicznej, twierdzi, że nawet 20 proc. lekarzy może zostać zainfekowanych koronawirusem. Jedną z przyczyn jest niewłaściwe użytkowanie sprzętu ochronnego.
TECHNOLOGIA DLA MEDYCYNY:
Piotr Baczyński, prezes Immersion, wyjaśnia, że nowa aplikacja powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie Stanów Zjednoczonych na instruktaże, które ujednoliciłyby szkolenie osób znajdujących się na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem.
Fot. ARC
— Pracownikom medycznym bez praktyki w korzystaniu ze sprzętu ochrony osobistej brakuje wiedzy na temat prawidłowych zabezpieczeń — potwierdza Jakub Olędzki, lekarz cytowany w komunikacie spółki.
Projekt był realizowany we współpracy z polsko-amerykańską fundacją Alliance for Innovation (AFI) oraz Amerykańskim Departamentem ds. Weteranów (United States Department of Veteran Affairs).
— Wierzę, że jest to początek szerokiej współpracy polskiej, innowacyjnej firmy z federalną instytucją, która sprawuje opiekę nad 6 mln amerykańskich weteranów — zaznaczył prof. Michael Czekajlo, przewodniczący AFI i pracownik Veteran Health System.
Piotr Baczyński zapewnia, że aplikacja zostanie udostępniona również w Polsce i rozesłana do lekarzy przez Naczelną Izbę Lekarską.
Na krajowym rynku cyfrowe instruktaże dla lekarzy i personelu medycznego, w tym sprawujących opiekę nad pacjentami z COVID-19, na swojej internetowej platformie multimediów szkoleniowych dla profesjonalistów wprowadził w ostatnich tygodniach także MEDtube. Wśród materiałów są m.in.: instrukcje zakładania i zdejmowania sprzętu ochrony osobistej, pobierania wymazów do testów na obecność koronawirusa, zwiększania wydajności respiratorów, a także dostosowywania szpitali, w tym bloków operacyjnych, do warunków pracy w czasie pandemii. Spółka realizuje obecnie także webinaria i konferencje online dla lekarzy poświęcone tematyce związanej z koronawirusem. Dostęp do nich ma ponad 210 tys. zarejestrowanych użytkowników z różnych zakątków świata.
Immersion w Stanach Zjednoczonych już wcześniej tworzyło aplikacje wspólnie z NASA i Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku. Firma na co dzień zajmuje się aplikacjami wykorzystującymi technologię wirtualnej rzeczywistości. Blisko współpracuje z biznesem — tworzyła m.in. projekty dla Ghelamco, wizualizacje hoteli Radisson, grę na zlecenie HBO. Na koncie ma także wirtualną wystawę przygotowaną dla Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ostatnich latach zdobywała klientów m.in. w Izraelu, we Francji i w Wielkiej Brytanii.