Polacy uchronią lekarzy w USA przed COVID-19

opublikowano: 26-04-2020, 22:00

Immersion współpracowało już z NASA. Teraz wirtualnym treningiem wesprze amerykański personel medyczny.

Warszawski start-up Immersion na potrzeby agencji rządowej ze Stanów Zjednoczonych stworzył wirtualną platformę do szkolenia lekarzy i personelu medycznego. Za jej pomocą medykom przekazywany będzie instruktaż w zakresie prawidłowego nakładania i zdejmowania odzieży ochronnej używanej w pracy z pacjentami zakażonymi koronawirusem. Narzędzie wykorzystuje cyfrowe awatary, filmiki itp., zwiększające czytelność prezentacji. Piotr Baczyński, prezes spółki technologicznej, twierdzi, że nawet 20 proc. lekarzy może zostać zainfekowanych koronawirusem. Jedną z przyczyn jest niewłaściwe użytkowanie sprzętu ochronnego.

TECHNOLOGIA DLA MEDYCYNY:
TECHNOLOGIA DLA MEDYCYNY:
Piotr Baczyński, prezes Immersion, wyjaśnia, że nowa aplikacja powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie Stanów Zjednoczonych na instruktaże, które ujednoliciłyby szkolenie osób znajdujących się na pierwszej linii frontu w walce z koronawirusem.
Fot. ARC

— Pracownikom medycznym bez praktyki w korzystaniu ze sprzętu ochrony osobistej brakuje wiedzy na temat prawidłowych zabezpieczeń — potwierdza Jakub Olędzki, lekarz cytowany w komunikacie spółki.

Projekt był realizowany we współpracy z polsko-amerykańską fundacją Alliance for Innovation (AFI) oraz Amerykańskim Departamentem ds. Weteranów (United States Department of Veteran Affairs).

— Wierzę, że jest to początek szerokiej współpracy polskiej, innowacyjnej firmy z federalną instytucją, która sprawuje opiekę nad 6 mln amerykańskich weteranów — zaznaczył prof. Michael Czekajlo, przewodniczący AFI i pracownik Veteran Health System.

Piotr Baczyński zapewnia, że aplikacja zostanie udostępniona również w Polsce i rozesłana do lekarzy przez Naczelną Izbę Lekarską.

Na krajowym rynku cyfrowe instruktaże dla lekarzy i personelu medycznego, w tym sprawujących opiekę nad pacjentami z COVID-19, na swojej internetowej platformie multimediów szkoleniowych dla profesjonalistów wprowadził w ostatnich tygodniach także MEDtube. Wśród materiałów są m.in.: instrukcje zakładania i zdejmowania sprzętu ochrony osobistej, pobierania wymazów do testów na obecność koronawirusa, zwiększania wydajności respiratorów, a także dostosowywania szpitali, w tym bloków operacyjnych, do warunków pracy w czasie pandemii. Spółka realizuje obecnie także webinaria i konferencje online dla lekarzy poświęcone tematyce związanej z koronawirusem. Dostęp do nich ma ponad 210 tys. zarejestrowanych użytkowników z różnych zakątków świata.

Immersion w Stanach Zjednoczonych już wcześniej tworzyło aplikacje wspólnie z NASA i Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku. Firma na co dzień zajmuje się aplikacjami wykorzystującymi technologię wirtualnej rzeczywistości. Blisko współpracuje z biznesem — tworzyła m.in. projekty dla Ghelamco, wizualizacje hoteli Radisson, grę na zlecenie HBO. Na koncie ma także wirtualną wystawę przygotowaną dla Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W ostatnich latach zdobywała klientów m.in. w Izraelu, we Francji i w Wielkiej Brytanii.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane