Inwestorem w należących do grupy Polymusa spółkach medialnych będzie amerykański fundusz Ventures. Będzie to jego pierwsza inwestycja w Polsce. Ventures dokapitalizuje grupę Polymus, a potem sprzeda swoje udziały inwestorom branżowym.
W skład grupy Polymus wchodzą cztery spółki — dystrybutor programów telewizyjnych Polymus Program, agencja reklamowa Polymus BTL, spółka informatyczna Comtica i firma dystrybucyjna Polymus Dystrybucja, przemianowana niedawno na Arterię. Część udziałów w należących do kilku osób fizycznych spółkach ma przejąć amerykański fundusz Ventures.
— Uzgodniliśmy już szczegóły sprzedaży pakietu udziałów w Polymus BTL. Do końca stycznia zamkniemy negocjacje w sprawie Arterii — zapowiada Dariusz Stokowski, większościowy udziałowiec wszystkich firm wchodzących w skład grupy.
Dariusz Stokowski nie chce ujawnić, ile Ventures zapłaci za udziały w spółkach. Nieznana jest także wielkość udziałów.
— Rozmawiamy o pakietach mniejszościowych. Zadaniem Ventures będzie dokapitalizowanie grupy Polymus, a następnie pomoc w znalezieniu dla spółek inwestorów branżowych — mówi Dariusz Stokowski.
Rok 2000 Polymus BTL zamknął obrotami wysokości 10 mln zł. Obroty Arterii sięgnęły 19 mln zł. Pozostałe dwie spółki, Polymus Program i Comtica, powstały w ubiegłym roku — Dariusz Stokowski nie chciał ujawnić ich wyników finansowych.
Polymus Program, istniejący na polskim rynku od połowy 2000 r., reprezentuje w Polsce National Geographic Channel, Travel Channel i BBC Prime. Ten ostatni kanał ma być wkrótce dostępny w polskiej wersji językowej.
— Trwają rozmowy z operatorami sieci kablowych i platformami cyfrowymi. Polska wersja BBC Prime ma być dostępna na przełomie lutego i marca 2002 roku — tłumaczy Jacek Koskowski, prezes Polymus Program.
Nie ustalono jeszcze ceny, jaką za program będą musieli zapłacić operatorzy kablówek. Nie powinna jednak przekroczyć granicy 10 centów (41 groszy) od abonenta.