POT zaprezentuje ofertę turystyczną Polski na rynku brytyjskim

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 2006-01-30 18:17

Polska Organizacja Turystyczna (POT) zaprezentuje w lutym w Londynie ofertę turystyczną Polski. Ma być ona skierowana głównie do firm - poinformowała w poniedziałek PAP Liliana Waszczuk z POT.

Polska Organizacja Turystyczna (POT) zaprezentuje w lutym w Londynie ofertę turystyczną Polski. Ma być ona skierowana głównie do firm - poinformowała w poniedziałek PAP Liliana Waszczuk z POT.

Wyjaśniła, że nasz kraj ma być przedstawiony jako region bogaty w obiekty konferencyjne, kongresowe oraz atrakcyjny turystycznie.

Od 21 do 23 lutego POT będzie promować Polskę na międzynarodowych targach turystyki biznesowej CONFEX w Londynie. Targi są przeznaczone m.in. dla branży turystycznej, touroperatorów, agencji turystycznych, organizatorów kongresów i konferencji oraz przewoźników i hotelarzy.

"Na podstawie rozmów handlowych będziemy badać, co jest w zakresie zainteresowania naszych kontrahentów. Czy chcą w Polsce organizować małe i średnie konferencje, czy może są nastawieni na przyjazdy motywacyjno-szkoleniowe dla pracowników korporacji, połączone z aktywnym wypoczynkiem" - powiedziała w poniedziałek PAP Liliana Waszczuk z POT.

"Z usług konferencyjnych korzystają przede wszystkim przedstawiciele stowarzyszeń naukowych, medycznych i bankowych, a także korporacje handlowe" - podkreśliła.

Na targach POT chce zorganizować stoisko wspólnie z Pałacem Kultury i Nauki (PKiN), Stołecznym Biurem Informacji i Promocji (SBIiP) oraz biurami podróży.

"PKiN będzie promował swoje sale wystawiennicze, Salę Kongresową, wszystkie wnętrza, dogodne do zjazdów i seminariów (...) SBIiP przedstawi ofertę warszawskich hoteli, atrakcje turystyczne naszego kraju, ofertę firm tłumaczeniowych" - podkreśliła Waszczuk.

Dodała, że w londyńskich targach, organizowanych od ponad 20 lat, swoje oferty przedstawia ok. 4 tys. firm z branży turystyki biznesowej z ponad 70 krajów.

Z informacji udostępnionych przez POT wynika, że w 2005 r. targi CONFEX odwiedziło 3 tys. Brytyjczyków. Oczekiwana liczba zwiedzających w tym roku to ponad 11 tys. osób.

Obecnie najliczniejszą grupę cudzoziemców, korzystających z turystyki biznesowej w Polsce stanowią Niemcy.

Waszczuk wyjaśniła, że turystyka biznesowa obejmuje m.in. organizowanie targów, ekspozycji, kongresów, konferencji, a także przyjazdy motywacyjne lub szkoleniowe dla pracowników.