Szef PKO BP dodał, że z usług platformy korzysta około 300 tys. klientów indywidualnych, których cechuje "bardzo wysoki poziom zadowolenia z usług" Inteligo.
"Chcemy rozstrzygnąć o przyszłości Inteligo w nowej strategii. Powinniśmy wiedzieć pod koniec października, co robimy z Inteligo" - powiedział prezes.
Inteligo rozpoczęło działalność w maju 2001 r. jako jedna z pierwszych platform oferujących dostęp do konta tylko przez internet i telefon.
W 2002 r. Inteligo Financial Services zostało kupione przez PKO BP.
W następnym roku Inteligo wprowadziło możliwość uzyskiwania zdalnie debetu i rozpoczęło wysyłanie e-mailem do klientów wyciągów bankowych opatrzone podpisem elektronicznym - to była pierwsza taka funkcjonalność w polskiej bankowości.
Od 16 lutego tego roku platforma wstrzymała możliwość otwierania nowych kont – indywidualnego, wspólnego czy dla dziecka. Otwarte wcześniej konta są obsługiwane na dotychczasowych zasadach.
PKO BP to największy w Polsce uniwersalny bank. Wartość jego aktywów wynosi 507,3 mld zł. Spółka obsługuje 12 mln klientów. Skarb Państwa ma 29,43 proc. akcji banku.