Producent alkoholi spodziewa się, że odczuje cła głównie za sprawą importu do USA tequili Don Julio z Meksyku i whisky Crown Royal z Kanady. Dyrektor finansowy Nik Jhangiani szacuje, że koszt nowych taryf może sięgnąć w bieżącym roku obrotowym około 200 mln USD.
Dyrektor generalna Debra Crew wskazała z kolei w oświadczeniu, że wprowadzenie ceł "jeszcze bardziej utrudnia przekazywanie zaktualizowanych prognoz na przyszłość". Firma zamierza redukować wpływ taryf poprzez zmiany cen, zarządzanie zapasami, relokację inwestycji i optymalizację łańcucha dostaw.
Diageo jest jednym z największych producentów alkoholu na świecie. W skład jego portfolio wchodzą takie globalne marki jak m.in. wódka Smirnoff, likier Baileys oraz piwo Guiness. Akcje koncernu notowane na londyńskiej giełdzie taniały o godz. 10:35 czasu polskiego o 3,70 proc.