Produkty sieciowe mają wzięcie

Dorota Zawiślińska
11-12-2016, 22:00

Popyt na dotacje na promocję regionalnych marek jest znacznie większy niż budżetowe możliwości konkursu.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru, w którym mały biznes mógł powalczyć o granty na tworzenie nowatorskich produktów sieciowych. Unijna kasa na ten cel pochodzi z poddziałania 1.3.2 programu operacyjnego „Polska Wschodnia” (POPW). Budżet konkursu został wyznaczony na 320 mln zł. Tymczasem do rządowej agencji wpłynęło 13 wniosków na łączną kwotę ponad 390 mln zł. Produkty sieciowe to przedsięwzięcia, które wykorzystują potencjał makroregionu. Mają one jedną koncepcją połączyć rozproszone atrakcje, miejsca, obiekty i usługi w ofertę gotową do sprzedaży.

— Polska Wschodnia odznacza się walorami przyrodniczymi, kulturowymi i historycznymi, wokół których firmy mogą tworzyć unikalne na rynku produkty. Przedsiębiorcom, którzy połączą swoje siły, fundusze z programu ułatwią przekucie dóbr makroregionu w konkretną, kompleksową ofertę. Produkt sieciowy da im wymierne korzyści ekonomiczne — podkreśla Adam Hamryszczak, wiceminister rozwoju.

Eksperci PARP ocenią zgłoszone przez MSP przedsięwzięcia m.in. pod kątem innowacyjności, potencjału rynkowego produktu oraz wpływu na wzrost zatrudnienia. W przyszłym roku mikro-, małe i średnie firmy ze wschodu dostaną kolejną szansę na zdobycie grantów na tworzenie produktów sieciowych. Wnioski o unijne wsparcie będą mogły składać w lipcu. Będzie to już trzecia odsłona konkursu.

Zasady naboru są dość wymagające. Wyzwaniem dla przedsiębiorców może być utworzenie konsorcjum składającego się z co najmniej dziesięciu podmiotów, które wezmą na siebie odpowiedzialność realizacji przedsięwzięcia o wartości minimum 20 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Produkty sieciowe mają wzięcie