Czytasz dzięki

Przed cyfrowym zamkiem świat stoi otworem

opublikowano: 21-10-2019, 22:00

LT Capital wierzy, że Pinio — start-up pracujący nad pakietem e-narzędzi do obsługi lokali na wynajem krótkoterminowy — ma potencjał do skalowania.

Proptechowa spółka Pinio pozyskała 1,25 mln zł na rozwój rozwiązania do obsługi gości w apartamentach na wynajem krótkoterminowy. Pieniądze wyłożył dotowany z publicznego programu fundusz LT Capital wspierany przez partnera — Movens Capital. To ich pierwsza wspólna inwestycja. Zainteresował ich elektroniczny zamek i system nadający wynajmującym indywidualne kody dostępu do budynków, mieszkań, pokoi. Stanowią one zamiennik standardowych kluczy.

Marcin Malinowski i Glen Gregory reprezentują technologiczny start-up
Pinio, który chce ułatwić pracę właścicielom i zarządzającym nieruchomościami
na wynajem krótkoterminowy. Pierwszym narzędziem, które oferują, jest
elektroniczny zamek do drzwi spięty z systemem online.
Zobacz więcej

ZAMIAST PORTIERA:

Marcin Malinowski i Glen Gregory reprezentują technologiczny start-up Pinio, który chce ułatwić pracę właścicielom i zarządzającym nieruchomościami na wynajem krótkoterminowy. Pierwszym narzędziem, które oferują, jest elektroniczny zamek do drzwi spięty z systemem online. Fot. GK

Szybki check-in

Twórcy podkreślają, że atutem rozwiązania jest zastosowanie narzędzi internetowych i chmury obliczeniowej. System może też zostać skonfigurowany z dostępnymi na rynku platformami rezerwacji online. Co daje użytkownikom? Automatyzuje proces zameldowania i wymeldowania gości z lokalu. Wprowadzenie kodu do zamka jest wychwytywane przez system i stanowi okazję do wysłania klientom wiadomości powitalnej, przypomnienia warunków pobytu czy zaproszenia do ponownego przyjazdu. Z narzędzia mogą też skorzystać ekipy sprzątające i serwisowe — otrzymują sygnał w chwili opuszczenia mieszkania przez gości. Mogą także powiadomić wynajmujących, że ich apartament został przygotowany przed rozpoczęciem doby hotelowej.

— Produkt skierowany jest przede wszystkim do właścicieli wielu apartamentów na wynajem rozproszonych lokalizacyjnie. Proponujemy jednolity system działający w chmurze, rozliczany w formule abonamentowej — zaznacza Marcin Malinowski, pomysłodawca i udziałowiec Pinio.

Rosnący rynek

Artur Banach z Movens Capital przypomina, że tylko w serwisieAirbnb zarejestrowanych jest ok. 6 mln apartamentów na świecie, a ok. 30 tys. w Polsce.

— Jest to szybko rosnący segment rynku, który w najbliższych latach będzie się mocno automatyzował — uważa inwestor.

— Byliśmy pod wrażeniem dynamiki wzrostu spółki przy bardzo ograniczonych zasobach organizacyjnych. Zastrzyk kapitału od funduszu pozwoli zrealizować projekt B+R w ramach programu Bridge Alfa oraz uwolnić jego potencjał do skalowania działalności na arenie międzynarodowej — podkreśla Tomasz Jastrzębski, partner zarządzający w LT Capital.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Start-up ma już zrealizowanych blisko 100 wdrożeń w różnych miastach Polski. Zabiega o kolejnych klientów. Glen Gregory, prezes Pinio, ujawnia, że firma szuka już referencyjnych odbiorców za granicą. W przyszłości Pinio chce poszerzyć ofertę o pakiet czujników, m.in. zapobiegających kradzieży sprzętu elektronicznego, wychwytujących dym papierosowy w pomieszczeniach czy nadmierny hałas w czasie ciszy nocnej. Czynniki te — podkreśla Marcin Malinowski — narażają wynajmujących na straty finansowe i obniżają komfort użytkowania apartamentów przez kolejnych gości. Komunikaty o złamaniu ustalonych warunków wynajmu będą wysyłane w czasie rzeczywistym zarówno do właścicieli apartamentów, jak i klientów. Te rozwiązania są jeszcze w fazie projektowej.

OKIEM EKSPERTA

Punkt widzenia milenialsów

WOJCIECH JURCZAK, dyrektor działu building products w Siemens Polska

Proptech obejmuje wszelkie innowacje technologiczne oraz cyfrowe zmieniające krajobraz sektora nieruchomości. W erze dynamicznego postępu technologicznego, stale rosnących potrzeb konsumentów oraz nacisku na redukcję kosztów i intensyfikację działań proekologicznych wzrasta znaczenie innowacji wykorzystywanych w budynkach oraz nowych rozwiązań cyfrowych wspierających najemców. Nowe pokolenie konsumentów i pracowników — milenialsi oraz pokolenie Z — zmusza wynajmujących i pracodawców (w przypadku nieruchomości biurowych) do zaakceptowania faktu, iż technologia ma kluczowe znaczenie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane