Czytasz dzięki

Przybyło kolejne 10 tys. rachunków maklerskich

opublikowano: 10-08-2020, 22:00

Biurom maklerskim klientów przybywa, choć o drugiej dużej fali na razie nie ma mowy.

Z danych Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych wynika, że w lipcu 2020 r. brokerzy otworzyli nieco ponad 10 tys. rachunków maklerskich więcej niż zamknęli. To liczba bardzo podobna do czerwcowej, kiedy to saldo otwarć i zamknięćbyło o 75 rachunków większe i zarazem wyraźnie mniejsze niż w marcu, kwietniu czy maju. Spośród instytucji prowadzących co najmniej 1 proc. ogółu rachunków symboliczny spadek ich liczby zanotowały w lipcu Bank Pekao, Trigon DM i grupa Banku Millennium.

Zobacz więcej

Fot. AdobeStock

W domu maklerskim tego ostatniego liczba klientów jednak wzrosła. Spadła za to liczbarachunków prowadzonych w samym banku (około jednej trzeciej prowadzonych przez grupę), co może oznaczać, że nie chodzi o typowe konta do inwestowania na giełdzie przez inwestorów indywidualnych, ale prowadzone w ramach usług rozliczeniowych dla innych instytucji finansowych. Poza Pekao każdej z instytucji prowadzącej 80 tys. rachunków lub więcej przybyło w lipcuco najmniej kilkuset nowych klientów.

Największe dodatnie saldo odnotowały mBank i ING Bank Śląski — odpowiednio 3,8 i 3,3 tys. O 755 wzrosła liczba nowych rachunków w PKO BP, co dało mu w lipcu trzecie miejsce. W stosunku do stanu posiadania sprzed miesiąca kolejność wyglądała nieco inaczej. Lipiec był najlepszy dla ING, któremu liczba klientów wzrosła o 2,8 proc. Podium domknęły mBank (1,1 proc.) oraz DM BOŚ i Alior (po 0,7 proc.).

1,33 mln - tyle rachunków prowadziły biura maklerskie na koniec lipca.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane