"Nie planujemy żadnych większych akwizycji. Liczymy przede wszystkim na wzrost przychodów z reklam" - powiedział Błażewicz podczas konferencji prasowej.
W I połowie roku przychody Interii.pl ze sprzedaży wzrosły o 20% do 30,897 mln zł w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Zysk netto wzrósł w tym samym czasie o 44% do 1,552 mln zł.
Wzrost sprzedaży w tym czasie nastąpił głównie dzięki lepszym wynikom ze sprzedaży reklam (o 27% r/r do 23,925 mln zł). O 13% wzrosły przychody z działalności e-commerce i płatnych serwisów. Spadły natomiast przychody z produkcji witryn i hostingu (o 7% r/r do 3,349 mln zł) oraz z usług mobilnych (o 9% do 1,269 mln zł).
"Niższe przychodu z produkcji witryn i hostingu to efekt tego, że w tym sektorze skupiamy się na działalności wysokomarżowej" - powiedział wiceprezes spółki Dariusz Mazurkiewicz.
Błażewicz dodał, że spółka chce wzmocnić swoją pozycję w sektorze reklamy kontekstowej. Ma to być m.in. odpowiedź na wejście na polski rynek firmy Google.
"Z Google trudno konkurować, ale są pola, na których to my jesteśmy lepsi. Google nie zbuduje silnego serwisu informacyjnego, my go mamy i możemy umieszczać reklamę kontekstową w wiadomościach, dzięki czemu jest lepiej pozycjonowana" - wyjaśnił Błażewicz. Poinformował, że firma prowadzi prace rozwojowe nad własnym systemem reklamy kontekstowej adsearch.
Błażewicz poinformował, że spółka nie zamierza rozpoczynać działalności jako wirtualny operator (ostatnio taką działalność zapowiedziała Wirtualna Polska). Według niego, Interia.pl będzie koncentrować się na działalności w internecie. Ocenił, że sam portal Interia.pl stanowi 90-95% wartości całej firmy.
Interia.pl miała 2,80 mln zł zysku netto w II kw. 2007 roku wobec 2,40 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,74 mln zł wobec 2,34 mln zł zysku rok wcześniej, a przychody wyniosły 17,20 mln zł wobec 14,63 mln zł przed rokiem.