Komunikat spółki wskazuje, że wniosek Rady Wierzycieli dotyczy zarówno Planu Restrukturyzacyjnego, jak i Propozycji Układowych.
Rada Wierzycieli podała nowy termin: 31 stycznia 2026 roku, do którego członkowie będą mogli dokładnie przeanalizować dokumenty przygotowane przez spółkę oraz przez zarządcę masy sanacyjnej. W efekcie będzie możliwe sformułowanie ostatecznej i uzasadnionej opinii dotyczącej przedstawionych planów restrukturyzacyjnych.
Plan restrukturyzacyjny spółki złożono do sądu pod koniec czerwca tego roku. Jak informowano wówczas, jeśli zaplanowane działania zostaną skutecznie wdrożone - w 2031 r. możliwe będzie osiągnięcie zysku EBITDA na poziomie ok. 1,296 mld zł. Zakłada m.in. stabilizację sytuacji finansowej w krótkim okresie poprzez działania nakierowane na optymalizację przepływów pieniężnych, renegocjację zobowiązań finansowych, redukcję kosztów oraz zwiększenie przychodów, m.in. poprzez rozwój współpracy z kluczowymi klientami. Plan ma też zakładać model spłaty zadłużenia wynoszącego blisko 3 mld zł.
W lipcu 2024 r. sąd otworzył postępowanie restrukturyzacyjne PKP Cargo. Pierwotnie PKP Cargo miało przedstawić plan restrukturyzacyjny do końca lutego 2024 roku, ale 27 lutego spółka poinformowała, że zarządca masy sanacyjnej PKP Cargo złożył do sądu wniosek o przedłużenie do 30 czerwca 2025 r. terminu na sporządzenie planu restrukturyzacyjnego spółki.
W lipcu ubiegłego roku zarząd spółki zdecydował o przeprowadzeniu zwolnień grupowych przez zakłady i centralę spółki. Efektem tego procesu było zmniejszenie zatrudnienia o 3665 pracowników. Obecnie PKP Cargo zatrudnia ok. 10 tys. osób.
