
Według szacunków firmy Kantar, nie widać końca wzrostu cen gospodarce Wielkiej Brytanii. Konsumenci płaca coraz wyższe rachunki, co powoli znajduje odzwierciedlenie w zmianie struktury wydatków. Kantar wyliczył, że jeśli Brytyjczycy nadal będą kupować te same produkty, staną w obliczu wzrostu rocznych rachunków za żywność o 682 funtów (785 USD). Największa dynamika wzrostu dotyczyła takich produktów jak margaryna, mleko i karma dla psów.
Sprzedaż artykułów spożywczych wzrosła o 5,2 proc. r/r w ujęciu wartościowym w ciągu 12 tygodni do 30 października.
Kantar podał równocześnie, że sprzedaż towarów pod własną marką, które są generalnie tańsze niż markowych, wzrosła w ciągu czterech tygodni do 30 października o 10,3 proc., podczas gdy towarów markowych zwiększyła się o zaledwie 0,4 proc. Tymczasem sprzedaż najtańszych asortymentów marek własnych podskoczyła aż o 42 proc., podkreślając, że konsumenci szukali oszczędności.
Ponad jedna czwarta gospodarstw domowych stwierdziła, że ma problemy finansowe, to dwa razy więcej niż rok wcześniej, a zdecydowana większość uważa, że głównym problemem są wyższe ceny żywności i napojów.