Richemont i Burberry prognozują wzrost sprzedaży towarów luksusowych w Chinach

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-01-18 14:36

Luksusowi detaliści Richemont i Burberry przekazali, że są optymistami, iż konsumenci w Chinach ponownie zaczną wydawać pieniądze, pomagając zrównoważyć trzy lata wstrząsów po surowych blokadach rządu związanych z wirusem COVID-19 i gwałtownym wzroście infekcji – podaje agencja Reutersa.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Simon Dawson

Brytyjska firma Burberry, słynąca z kultowych płaszczy w stylu Mackintosh, przekazała, że dostrzega „bardzo obiecujące” oznaki ożywienia w Chinach po złagodzeniu ograniczeń związanych z wirusem COVID-19 i wzroście liczby zakażań, które spowodowało gwałtowne spowolnienie zwyżki przed Bożym Narodzeniem.

„Jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do wczesnych oznak i ufni co do długoterminowych możliwości” w Chinach – przekazała dyrektor finansowa Julie Brown.

Ostrzegła, że czas i tempo powrotu do zdrowia prawdopodobnie pozostaną nieprzewidywalne.

Richemont, którego marki obejmują biżuterię Cartier i szwajcarskie zegarki IWC i Jaeger-LeCoultre, również przekazał, że spodziewa się silnego odbicia w Chinach.

Po szczycie niedawnej fali wirusa COVID-19 w dużych miastach „sklepy zostały ponownie otwarte, ruch uliczny powrócił, a my doświadczamy silnego ożywienia sprzedaży detalicznej przed chińskim Nowym Rokiem” – przekazał rzecznik firmy Richemont.