
Brytyjska firma Burberry, słynąca z kultowych płaszczy w stylu Mackintosh, przekazała, że dostrzega „bardzo obiecujące” oznaki ożywienia w Chinach po złagodzeniu ograniczeń związanych z wirusem COVID-19 i wzroście liczby zakażań, które spowodowało gwałtowne spowolnienie zwyżki przed Bożym Narodzeniem.
„Jesteśmy bardzo pozytywnie nastawieni do wczesnych oznak i ufni co do długoterminowych możliwości” w Chinach – przekazała dyrektor finansowa Julie Brown.
Ostrzegła, że czas i tempo powrotu do zdrowia prawdopodobnie pozostaną nieprzewidywalne.
Richemont, którego marki obejmują biżuterię Cartier i szwajcarskie zegarki IWC i Jaeger-LeCoultre, również przekazał, że spodziewa się silnego odbicia w Chinach.
Po szczycie niedawnej fali wirusa COVID-19 w dużych miastach „sklepy zostały ponownie otwarte, ruch uliczny powrócił, a my doświadczamy silnego ożywienia sprzedaży detalicznej przed chińskim Nowym Rokiem” – przekazał rzecznik firmy Richemont.