Rośnie liczba biletów kolejowych sprzedawanych przez internet i aplikacje

PAP
opublikowano: 2024-06-23 09:58

Liczba biletów kolejowych sprzedawanych przez internet i aplikacje systematycznie wzrasta - wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK). W 2020 roku przez ten kanał sprzedano 18,2 proc. biletów, w roku 2022 było to 35,0 proc., a w 2023 r. kupiono przez internet i aplikacje 42,9 proc. biletów na pociągi.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Z danych UTK wynika jednocześnie, że spada sprzedaż w stacjonarnych kasach biletowych. W ubiegłym roku udział sprzedaży w okienkach na dworcach spadł do 25,5 proc. z 29,3 proc. w roku 2022 i z 39,3 proc. w roku 2020.

Z kolei bilety u drużyn konduktorskich kupiło w ubiegłym roku 18,4 proc. korzystających z usług kolei. Oznacza to sprzedaż niższą o niemal 2,5 pkt. proc. niż w 2022 r., kiedy było to 20,8 proc.

Jednocześnie udział sprzedaży w automatach na stacjach spadł do 7,7 proc. w ubiegłym roku z 8,4 proc. w 2022 r., a udział w sprzedaży z automatów mobilnych w pociągach nie zmieniła się i wyniósł w ubiegłym roku 1,1 proc.

UTK informuje, że w kasach nadal kupujemy bilety droższe niż w innych kanałach dystrybucji – miesięczne, sieciowe, na dłuższe trasy.

Według urzędu z kanałów online podróżni korzystają najczęściej wtedy, gdy potrzebują biletu jednorazowego. Podobnie w biletomatach i u obsługi pociągu kupujemy bilety na pojedyncze trasy i krótsze dystanse.