Rozwód szefa z korporacją-radykalnie czy na raty

Mirosław Konkel
opublikowano: 23-02-2009, 00:00

Odmienna wizja rozwoju firmy, nowa propozycja, nadmiar lub brak zadań. Różne są powody menedżerskich dymisji, rezygnacji i odejść.

Odmienna wizja rozwoju firmy, nowa propozycja, nadmiar lub brak zadań. Różne są powody menedżerskich dymisji, rezygnacji i odejść.

Jak pisze portal Bywalec. Computerworld. pl, pod jego rządami firma święciła triumfy na rynku informatycznym i na polach golfowych. Przychody rosły, a piłeczki same wpadały do dołka. A jednak Dariusz Fabiszewski opuszcza błękitny matecznik IBM. Dlaczego?

— Nasz poprzedni dyrektor generalny postanowił realizować swoje cele biznesowe poza firmą — usłyszeliśmy od przedstawicieli IBM Polska.

Prezes Fabiszewski jest przyzwyczajony do zmian. Od lat 90. jest, co prawda wierny branży informatycznej, ale przeszedł przez wiele firm. Stał m.in. na czele Siemens Nixdorf Informationssysteme i Fujitsu Siemens Computers. W karierze pomagało mu solidne wykształcenie (Wydział Telekomunikacji na Politechnice Warszawskiej, szkolenia menedżerskie we Francji i program Executive business education w Babson College w Bostonie).

Tajne przez poufne

W IBM Polska Dariusz Fabiszewski pracował przez pięć i pół roku. Jeszcze dłuższy, bo 7-letni staż — na stanowisku dyrektora zarządzającego — miał Tomasz Chełmecki. Tyle że w domu mediowym Starlink.

— Mówiąc eufemistycznie, o rozstaniu zadecydowały różnice dotyczące wizji rozwoju firmy — tłumaczy powody odejścia.

Dalsze plany zawodowe wiąże z mediami. Szczegóły ujawni najwcześniej za trzy miesiące. Prawdopodobnie obowiązuje go zakaz konkurencji.

Nic do ukrycia nie ma za to Piotr Kwaśniewski, który 15 lutego zakończył współpracę ze spółką Masters. Rezygnacja wynikła — jak to określił na łamach "Pulsu Biznesu" — z przyczyn technicznych.

— Jestem również prezesem giełdowego Sanwilu i spółki z grupy Sanwil Polska. Mam dużo pracy w tamtych firmach. Problemem było choćby to, że Sanwil jest w Przemyślu, a Masters w Lublinie — wyjaśnia Piotr Kwaśniewski.

Na miękko i twardo

Jedni menedżerowie odchodzą z firm z dnia na dzień, inni robią to stopniowo. Tak jak Jacek Balicki — do końca stycznia członek zarządu P4 i szef marketingu Play, a od dwóch tygodni doradca swego byłego pracodawcy.

— Takie rozstanie na raty jest mniej bolesne, chociaż chyba lepsze jest radykalne odcięcie się od dotychczasowej firmy. Wtedy łatwiej zacząć nowy rozdział kariery — komentuje Jacek Santorski, psycholog biznesu.

Jego kolega po fachu Marek Matkowski podkreśla, że w funkcje kierownicze wpisana jest tymczasowość. Za burtę szefów może wyrzucić byle kryzys, fuzja czy przetasowanie w radzie nadzorczej. Jednak zmiana nigdy nie będzie dla nich klęską, jeśli zawczasu pomyśleli o drodze odwrotu.

— Bez względu na to, czy my rezygnujemy z firmy, czy ona z nas, musimy mieć plany awaryjne — radzi konsultant

Mirosław Konkel

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane