Sieć sklepów RTV Euro AGD szacuje, że jej przychody ze sprzedaży w 2005 roku wyniosą około 1 mld zł. Firma nie jest zainteresowana przejęciami, ani pozyskaniem kapitału z giełdy, chce skupiać się na kontynuowaniu działalności w Polsce systematycznie otwierając nowe sklepy.
"Nasze przychody w tym roku wyniosą około 1 mld zł. W 2004 roku mieliśmy 950 mln zł przychodów i około 2 mln zł zysku netto" - powiedział na czwartkowym spotkaniu z dziennikarzami dyrektor do spraw marketingu RTV Euro AGD Tomasz Siedlecki.
"Przy takich przychodach szacujemy nasz udział w rynku na około 12 do 15 proc. w zależności od kategorii, co daje nam znaczący wzrost w porównaniu do 2004 roku kiedy mieliśmy udział na poziomie około 11 do 13 proc." - dodał.
"W przyszłym roku sądzę, że dynamika przychodów będzie zbliżona do tempa wzrostu rynku, czyli około 5 - 7 proc." - dodał.
Sieć sklepów RTV Euro AGD zajmuje się handlem sprzętem audio-video, fotograficznym, telefonicznym i gospodarstwa domowego. Obecnie posiada 116 sklepów o łącznej powierzchni 100 tys. metrów kwadratowych.
Robert Kuczyński, prezes spółki Euro-net, która jest właścicielem RTV Euro AGD uważa, że najwłaściwszą drogą rozwoju sieci jest wzrost organiczny.
"Nie myślimy na razie o przejęciach, ani o pozyskaniu kapitału z giełdy, chcemy rozwijać się organicznie, koncentrując się na tym co robimy i dalej rozwijać sieć w Polsce" - powiedział prezes.
"W przyszłym roku podobnie jak w latach ubiegłych otworzymy około 10 nowych sklepów" - dodał prezes.
RTV Euro AGD rozpoczęła działalność w 1990 roku. Obecnie posiada sklepy w 56 miastach w Polsce. Zatrudnia 2,5 tys. osób, w tym 1,1 tys. sprzedawców.