Czytasz dzięki

Saferoad rozbuduje fabrykę barier

Grupa inwestuje 100 mln zł w automatyczne cynkowanie zapór drogowych. Kolejnym etapem będzie zwiększenie mocy.

Saferoad to największa w Polsce grupa produkująca bariery drogowe, należąca do FSN Capital. Wytwarza ich 3,5 tys. km rocznie, trzykrotnie przekraczając wielkość zapotrzebowania w kraju — tylko kilkanaście procent produkcji wchłania krajowy rynek. Bariery z zakładu grupy w Inowrocławiu są eksportowane do Niemiec, państw Beneluksu, Wielkiej Brytanii, Skandynawii oraz krajów Europy Środkowo- -Wschodniej.

Na przełomie I i II kwartału 2021 r. Saferoad uruchomi linię
zautomatyzowanego ocynkowania ogniowego barier drogowych. To dopiero początek
inwestycji.
Zobacz więcej

PIERWSZY KROK:

Na przełomie I i II kwartału 2021 r. Saferoad uruchomi linię zautomatyzowanego ocynkowania ogniowego barier drogowych. To dopiero początek inwestycji. Fot. ARC

— Nasze zdolności produkcyjne są wyczerpane. Dlatego zdecydowaliśmy się na inwestycje — mówi Grzegorz Bagiński, prezes Saferoadu.

W pierwszym etapie grupa buduje zakład zautomatyzowanego ocynkowania ogniowego barier drogowych. Koszt inwestycji sięga 100 mln zł.

— Dzięki niej ograniczymy zależność od kontrahentów. Zamiast rocznie wysyłać 2 tys. samochodów z barierami do ocynkowania, będziemy mogli wykonać je samodzielnie. W ten sposób nie tylko ograniczymy koszty, ale także emisję szkodliwych substancji. Zautomatyzowana linia będzie energooszczędna i wyposażona w urządzenia wychwytujące szkodliwe substancje lotne, a ściany nowej hali będą tłumić hałas — dodaje Grzegorz Bagiński.

Ograniczenie transportu pozytywnie wpłynie także na środowisko. Ekologia nie była jedynym motywem inwestycji Saferoadu. Zdecydował się na linię zautomatyzowanego ocynkowania także dlatego, że planuje zwiększyć potencjał wykonawczy, a działające na polskim rynku ocynkownie nie mają wystarczających mocy, by go obsłużyć.

— W drugim etapie planujemy skonsolidować naszą produkcję w nowych halach oraz zwiększyć zdolności produkcyjne o 50 proc. Nadal większość produkcji będzie eksportowana — zapewnia Grzegorz Bagiński.

Grupa planuje także rozwinąć działalność na rynku barier mobilnych oraz oferować usługi kompleksowego zarządzania ruchem w trakcie remontów dróg.

— W Polsce zwiększa się sieć drogowa, będzie więc wymagać prac remontowych. Duże firmy budowlane, realizujące kontrakty remontowe, coraz częściej zlecają zarządzanie ruchem podczas prac naprawczych zewnętrznym firmom — dodaje Grzegorz Bagiński.

Saferoad należy także do europejskich liderów na rynku znaków drogowych. W Polsce realizuje głównie zlecenia na znaki poziome, czyli malowane na jezdni.

— W innych krajach Europy mamy też silną pozycję w dostawach znaków pionowych, które produkujemy głównie z aluminium. W Polsce mieliśmy zakład, który wytwarzał znaki i tablice drogowe, ale zamknęliśmy go podczas kryzysu w 2012 r. Zarządcy dróg polskich niechętnie inwestują w znaki aluminiowe, tłumacząc, że często są obiektem kradzieży. Mimo że są one są trwalsze i mniej podatne na korozję, wolą inwestować w stalowe — mówi Grzegorz Bagiński.

Saferoad obserwuje jednak rynek i ma nadzieję, że aluminiowe znaki zyskają z Polsce popularność, nie tylko wśród złodziei.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane