Samsonite stawia na damskie torebki

19-03-2018, 07:32
aktualizacja: 19-03-2018, 07:35

Samsonite International, największy na świecie producent walizek i toreb bagażowych zamierza dodać do swojego portfolio markę torebek i jest otwarty na transakcję, która mogłaby konkurować z zakupem firmy Tumi o wartości 1,8 mld USD.

Torebki pomogłyby Samsonite wypełnić lukę, ponieważ firma koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży artykułów biurowych i produktów innych niż podróżne dla kobiet - twierdzi prezes Timothy Charles Parker .

Zobacz więcej

Jeden ze sklepów firmy Samsonite w Nowym Jorku fot. Bloomberg

Produkty zaprojektowane dla kobiet stanowią obecnie mniej niż 5 proc. sprzedaży firmy. Chce ona podnieść ten wskaźnik do 25 proc.

Strategicznie jesteśmy bardzo zainteresowani torebkami. Chcemy znaleźć markę, która pasowałaby do reszty naszego portfela produktów - powiedział Parker, który pełni funkcję prezesa od 2008 r. Jedynym produktem, który nie ma dużej obecności w naszej ofercie, są torebki – dodaje.

Według danych Euromonitor International, Samsonite dominuje na wartym 19 mld USD światowym rynku bagaży. Jego udział w 2016 r. sięgał 18,9 proc. Drugi w rankingu, koncern LVMH kontrolował „zaledwie” 6,8 proc. rynku.

Akcje Samsonite notowane są na giełdzie w Hong Kongu. Firma ma siedzibę w Mansfield w stanie Massachusetts i  stara się rozszerzyć sprzedaż poza Amerykę Północną i rozszerzyć swoją ofertę produktów. Akcje spółki w ubiegłym roku wzrosły o 22 proc. 

Parker stwierdził, że Samsonite nie jest aktywny w pozyskiwaniu potencjalnych zainteresowanych nabyciem udziałów w firmie i prawdopodobnie kolejny rok lub dwa spędzi na konsolidacji po przejęciu Tumi Holdings, producenta luksusowych toreb w 2016 r. oraz zakupie internetowego detalisty eBags w ubiegłym roku za kwotę 105 mln EUR

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Samsonite stawia na damskie torebki