Cena docelowa to 41,7 zł.
"Szacujemy, że po rozczarowującej wielkości przewiezionej masy towarowej w okresie styczeń – maj 2019, Grupa PKP Cargo zakończy rok 2019 z ujemną (-3,4 proc.) dynamiką wolumenu (praca przewozowa -5,6 proc. r/r wobec + 1,2 proc. r/r w 2018 r.). Marże operacyjne, mimo wysokiego wzrostu kosztu wynagrodzeń wynegocjowanego w czerwcu (w ujęciu rocznym ok 108 mln zł), mają szanse pozostać płaskie z uwagi na wzrost przychodów jednostkowych (+8 proc. r/r wg. naszych założeń)" - napisał w uzasadnieniu Michał Sopiel.
Jego zdaniem, 2019 r. może okazać się rokiem szczytu koniunkturalnego (pod względem wyników finansowych) dla PKP Cargo.
"Oczekujemy EBITDA w 2019 na poziomie 1 072 mln zł (lub 954 mln zł EBITDA skorygowanej o wpływ MSSF16), tj. -7 proc. względem bieżącej prognozy zarządu spółki. Capex 2019 może wynieść 898 mln zł, z potencjałem do stopniowego spadku w nadchodzących latach (średnio 720 mln zł w latach 2019-25). Wśród kluczowych ryzyk wskazujemy na (1) utrzymującą się presję płacową, (2) niepewne perspektywy odbicia popytu na kolejowe przewozy masowe (oraz związaną z tym presję na ceny usług transportowych) i (3) niewydolną infrastrukturę" - wylicza Michał Sopiel.
Raport dostępny jest na stronie brokera.