Selena, producent pianek, uszczelniaczy i klejów
dla budownictwa, jeszcze kilka tygodni temu wahała się, czy pieniędzy na
ekspansję szukać na giełdzie. Decyzja w końcu zapadła, a Komisja Nadzoru
Finansowego zatwierdziła prospekt. Selena wyemituje 5 mln nowych akcji serii C:
milion przeznaczy dla inwestorów indywidualnych i cztery dla instytucji.
Będą one stanowić 22,7 proc. podniesionego kapitału spółki. Krzysztof
Domarecki, prezes i główny udziałowiec (kontroluje obecnie 99,23 proc.
kapitału), zobowiązał się nie zbywać akcji przez 18 miesięcy.
Obroty razy dwa
Wartość ofert Seleny ma wynieść
200 mln zł. 8 kwietnia spółka poda cenę emisyjną. Zapisy w transzy indywidualnej
potrwają od 8 do 10 kwietnia, w instytucjonalnej - od 9 do 11 kwietnia.
Zamknięcie oferty nastąpi 16 kwietnia.
Zarząd Seleny kusi inwestorów wizją
szybkiego rozwoju. W 2012 r. spółka ma osiągnąć 1 mld zł przychodów ze
sprzedaży.
- Rozwijać się będziemy w krajach wschodzących gospodarek, gdzie
dynamika rynku budowlanego jest duża. Już teraz dwie trzecie sprzedaży lokujemy
na rynkach światowych, w 85 proc. pod własną marką – podkreśla Krzysztof
Domarecki.
Na 2008 r. Selena planuje 594,7 mln zł przychodów, blisko 100 mln
zł więcej od szacunkowych danych za 2007 r. W ubiegłym roku zysk netto Seleny
wyniósł 34 mln zł, prawie 4 mln zł więcej niż w poprzednim.
Pora na zakupy
W latach 2008-09 spółka chce
zainwestować 217-276 mln zł.
- Jeszcze w tym roku planujemy przynajmniej dwa
przejęcia w Europie Centralnej i na Bliskim Wschodzie, gdzie głównie interesuje
nas Turcja. W 2009 r. chcemy dokończyć akwizycję w Brazylii – zapowiada prezes
Seleny.
Na przejęcia spółka przeznaczy 100-140 mln zł. Zwiększenie mocy
produkcyjnych zakładów w Rosji, Chinach, USA oraz Polsce pochłonie 86-94 mln zł,
a na rozwój sieci sprzedaży 30-40 mln zł.
Selena działa już w 50 krajach: ma
spółki handlowe w 15 (m.in. w Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, Ukrainie i w
Brazylii) i cztery zakłady produkcyjne w Polsce oraz po jednym w USA, Brazylii,
Chinach, w Korei, Rosji i we Włoszech