Selena kusi miliardem obrotów

Anna Bytniewska [email protected]
opublikowano: 2008-03-26 15:45

Producent pianek poprosi inwestorów giełdowych o 200 mln zł. W planach ma przejęcia w Turcji i Europie Środkowej.

Selena, producent pianek, uszczelniaczy i klejów dla budownictwa, jeszcze kilka tygodni temu wahała się, czy pieniędzy na ekspansję szukać na giełdzie. Decyzja w końcu zapadła, a Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt. Selena wyemituje 5 mln nowych akcji serii C: milion przeznaczy dla inwestorów indywidualnych i cztery dla instytucji.
Będą one stanowić 22,7 proc. podniesionego kapitału spółki. Krzysztof Domarecki, prezes i główny udziałowiec (kontroluje obecnie 99,23 proc. kapitału), zobowiązał się nie zbywać akcji przez 18 miesięcy.

Obroty razy dwa
Wartość ofert Seleny ma wynieść 200 mln zł. 8 kwietnia spółka poda cenę emisyjną. Zapisy w transzy indywidualnej potrwają od 8 do 10 kwietnia, w instytucjonalnej - od 9 do 11 kwietnia. Zamknięcie oferty nastąpi 16 kwietnia.
Zarząd Seleny kusi inwestorów wizją szybkiego rozwoju. W 2012 r. spółka ma osiągnąć 1 mld zł przychodów ze sprzedaży.
- Rozwijać się będziemy w krajach wschodzących gospodarek, gdzie dynamika rynku budowlanego jest duża. Już teraz dwie trzecie sprzedaży lokujemy na rynkach światowych, w 85 proc. pod własną marką – podkreśla Krzysztof Domarecki.
Na 2008 r. Selena planuje 594,7 mln zł przychodów, blisko 100 mln zł więcej od szacunkowych danych za 2007 r. W ubiegłym roku zysk netto Seleny wyniósł 34 mln zł, prawie 4 mln zł więcej niż w poprzednim.

Pora na zakupy
W latach 2008-09 spółka chce zainwestować 217-276 mln zł.
- Jeszcze w tym roku planujemy przynajmniej dwa przejęcia w Europie Centralnej i na Bliskim Wschodzie, gdzie głównie interesuje nas Turcja. W 2009 r. chcemy dokończyć akwizycję w Brazylii – zapowiada prezes Seleny.
Na przejęcia spółka przeznaczy 100-140 mln zł. Zwiększenie mocy produkcyjnych zakładów w Rosji, Chinach, USA oraz Polsce pochłonie 86-94 mln zł, a na rozwój sieci sprzedaży 30-40 mln zł.
Selena działa już w 50 krajach: ma spółki handlowe w 15 (m.in. w Bułgarii, Rumunii, na Węgrzech, Ukrainie i w Brazylii) i cztery zakłady produkcyjne w Polsce oraz po jednym w USA, Brazylii, Chinach, w Korei, Rosji i we Włoszech