Sephora zamknie się na godzinę w USA, aby walczyć z uprzedzeniami pracowników

opublikowano: 04-06-2019, 06:27

Należąca do francuskiego koncernu LVMH sieć sklepów z kosmetykami Sephora będzie uczyć pracowników w USA, aby nie kierowali się uprzedzeniami, pisze Reuters.

W kwietniu  ciemnoskóra piosenkarka SZA została rasistowsko potraktowana w sklepie Sephora w Calabasas w stanie Kalifornia. Przeszukano ją by się upewnić, że nie ukradła kosmetyków. Gwiazda R&B poinformowała o tym w mediach społecznościowych, co wywołało dużą reakcję.

Sephora zapewniła, że bardzo poważnie traktuje takie incydenty. Zaznaczyła jednak, że zamknięcie sklepów w środę na godzinę w celu wyszkolenia 16 tys. pracowników z tolerancji nie jest bezpośrednim skutkiem wydarzeń z udziałem piosenkarki, bo akcja była planowana od dłuższego czasu.

Szkolenie pracowników Sephory odbędzie się około rok po podobnej akcji, którą przeprowadził Starbucks. Właściciel zamknął sieć 8 tys. kawiarni aby przeszkolić ich pracowników po tym jak w Filadelfii menedżer jednego z lokali wezwał policję i doszło do aresztowania dwóch ciemnoskórych klientów. Jak się okazało, oczekiwali oni w kawiarni na kolegę.
 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

USA