Czytasz dzięki

Sierpień najlepszym miesiącem na kolei od początku epidemii koronawirusa

  • PAP
opublikowano: 29-09-2020, 12:43

Sierpień był najlepszym miesiącem na kolei od początku epidemii koronawirusa. Pociągami przewieziono 20,1 mln podróżnych i 18,8 mln ton towarów. Oznacza to najmniejsze od marca spadki, porównując rok do roku - poinformował we wtorek Urząd Transportu Kolejowego.

Z danych urzędu wynika jednocześnie, że w sierpniu z usług kolei skorzystało o 28,8 proc. mniej podróżnych niż rok wcześniej, kiedy to koleją podróżowało 28,3 mln pasażerów. Z kolei masa przewiezionych towarów sierpniu tego roku wyniosła 18,9 mln ton i była mniejsza o 3 proc. niż rok wcześniej, kiedy koleją 19,4 mln ton.

Jak informuje UTK, widoczne jest stopniowe wyhamowanie wzrostów miesiąc do miesiąca. Podczas gdy w czerwcu i lipcu wzrosty te przekraczały ponad 4 mln pasażerów, to w sierpniu wzrost wyniósł już tylko blisko 1,3 mln podróżnych.

"W miesiącach wakacyjnych widoczny był powrót pasażerów na kolej. Podróżni zaufali kolei, planując urlopowe wyjazdy. Obecnie coraz ważniejsze będą codzienne podróże pomiędzy miejscem zamieszkania a miejscem pracy. By zagwarantować odpowiednią ofertę, przewoźnicy wznowili dużą cześć połączeń. Wyniki z miesiąca na miesiąc są bardziej optymistyczne, jednak nie możemy zapominać, że epidemia cały czas wywiera negatywny wpływ na przewozy pasażerskie" - powiedział cytowany w komunikacie Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Jak podał UTK, wyniki za okres styczeń – sierpień to ponad 143 mln przewiezionych koleją pasażerów, czyli o 34,4 proc. mniej niż rok wcześniej w tym samym czasie. Z kolei w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku przewieziono 142,4 mln ton o 9,8 proc. mniej niż przed rokiem.

"Rynek przewozów towarowych, w porównaniu z przewozami pasażerskimi, okazał się znacznie bardziej odporny na zmiany wynikające z epidemii koronawirusa. Widoczne jest to także w sierpniu. Na przykład największy przewoźnik towarowy osiągnął w tym miesiącu najlepszy wynik od początku roku. Warto zauważyć, że pomimo spadków wskaźników gospodarczych jak PKB czy przychodów sektora usług konsumenckich w przypadku kolei bardzo wysokie wartości osiągnęły przewozy intermodalne. Nie zmienia to potrzeby podejmowania przez przewoźników działań, których celem jest minimalizacja strat związanych z COVID-19" - komentuje cytowany w komunikacie prezes UTK.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane