Sollers i Guidewire wchodzą do Warty

Amerykańsko-polski duet rozpycha się na rynku ubezpieczeniowym. Ma już umowy z liderem i wiceliderem branży.

W niecały rok duet Sollersa i Guidewire’a wywalczył sobie pozycję głównego dostawcy rozwiązań IT dla polskiego rynku ubezpieczeniowego. Najpierw w maju nieoczekiwanie wdarł się do PZU, eliminując rzeszowskie Asseco obsługujące ubezpieczyciela od wielu lat. Dzięki temu zgarnie 300 mln zł za budowę systemu polisowego dla branżowego lidera. Później, pod koniec lutego, wygrał przetarg rozpisany przez wicelidera rynku ubezpieczeniowego — Wartę.

— Umowa z konsorcjum Guidewire’a i Sollersa już została podpisana. Jej wartość to kilkadziesiąt milionów złotych — twierdzi osoba zbliżona do ubezpieczyciela. Nie wiadomo, ile dokładnie warte jest zlecenie, ale to największe tegorczone zamówienie w ubezpieczeniowym IT.

Duet górą

O tym, że Warta szuka dostawcy nowego systemu do likwidacji szkód majątkowych, informowaliśmy kilka miesięcy temu. Ubezpieczyciel został w ubiegłym roku kupiony przez niemieckiego Talanksa i łączy się z jego pozostałymi spółkami w Polsce, działającymi na rynku pod marką HDI. Fuzja wymusiła inwestycje w IT.

Warta rozpisała przetarg, w grudniu otwarto koperty i okazało się, że o zamówienie ubiega się duet Sollers i Guidewire’a oraz dwie polskie firmy: specjalizująca się w rozwiązaniach dla sektora ubezpieczeniowego Atena oraz notowany na GPW Infovide-Matrix, który, według naszych rozmówców, początkowo prowadził w stawce. Zainteresowanie kontraktem przejawiało także Asseco, ale ostatecznie nie złożyło oferty. Przetarg miał być rozstrzygnięty do końca grudnia, ale przedłużył się prawie o dwa miesiące.

Warta, wstępnie zdecydowana na umowę z Guidewire’em, postanowiła powalczyć o lepsze warunki wdrożenia i zaprosiła do negocjacji PwC, który — podobnie jak Sollers — jest partnerem. Według naszych ustaleń, chodziło o wynegocjowanie niższych koszów wdrożenia systemu. Ostatecznie wybór padł jednak na Sollersa.

Skazani na siebie

To oznacza, że Asseco Poland będzie musiało współpracować ze zwycięskim duetem u dwóch największych ubezpieczycieli na rynku, atmosfera może więc być duszna. W PZU przekazuje dane ze starego systemu produktowego (który nadal utrzymuje) do nowego, budowanego przez amerykańsko-polskie konsorcjum. W Warcie firmy są skazane na kooperację, bo w listopadzie ubiegłego roku Warta zleciła Asseco dalsze utrzymanie i rozwój systemu produktowego. Decyzja była podyktowana względami oszczędnościowymi. Zamówienie nowego systemu byłoby bardziej kosztowne.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane