Sonda: Menadżerowie odpowiadają, czy już mamy kryzys

Adrian Boczkowski
opublikowano: 27-11-2008, 00:00

SONDA: Menedżerowie odpowiadają, czy już mamy kryzys

Ambra: Rodacy nie ograniczą zakupów, ale mogą zwracać uwagę na ceny

Branża spożywcza, do której należy handel napojami alkoholowymi, charakteryzuje się relatywnie niską wrażliwością na zmiany koniunktury gospodarczej. Dlatego generalnie nie przewidujemy istotnych negatywnych skutków kryzysu dla rynku. W sektorze winiarskim oczekujemy kontynuacji wzrostowych tendencji rynkowych, bo spożycie wina w Polsce nadal jest bardzo niskie. Nie osiągnęło jeszcze 4 l na głowę mieszkańca rocznie, w porównaniu do przeciętnie ponad 30 l w UE. Czwarty kwartał dla branży winiarskiej to szczytowy sezon sprzedażowy. Nie spodziewamy się ograniczenia ilości spożycia win podczas najważniejszych okazji, czyli świąt i Nowego Roku. Otwartą kwestią pozostaje wpływ kryzysu oraz medialnych informacji o jego nadejściu na wartość koszyka zakupów konsumentów. Wrażliwa na wstrzemięźliwość zakupową konsumentów może okazać się sprzedaż droższych gatunków win i alkoholi. Chodzi o średnią cenę sprzedaży napojów alkoholowych w sezonie świątecznym. Dzięki dużemu urozmaiceniu asortymentu i posiadaniu znanych marek w średnim przedziale cenowym grupa Ambra nie przewiduje negatywnych skutków kryzysu gospodarczego na wyniki sprzedaży swoich produktów. Ograniczenia źródeł finansowania oraz idące za tym możliwe zakłócenia płynności finansowej mogą w kolejnych miesiącach dotknąć słabsze firmy działające na rynku alkoholowym.  

North Coast: święta dla Polaków muszą być bogate

North Coast specjalizuje się w imporcie wysokogatunkowych produktów spożywczych, głównie z Włoch. Oferta spółki skierowana jest do konsumentów ceniących sobie przede wszystkim jakość. Dostrzegamy duże możliwości polskiego rynku spożywczego, w szczególności dynamicznie rozwija się rynek sprzedaży produktów wysokogatunkowych. Obecne wyniki sprzedaży nie wskazują na to, by ewentualny kryzys lub jego psychologiczny efekt wpływały na decyzje zakupowe Polaków. North Coast odnotowuje najlepsze wyniki w czwartym kwartale. Nie przewidujemy, by sytuacja na rynkach finansowych miała dla nas istotne znaczenie. Nawet w razie realnego kryzysu święta Bożego Narodzenia to czas, gdy większość osób zapomina o sytuacji materialnej i często decyduje się na lepsze, droższe produkty. Polacy mogą zrezygnować z wielu przyjemności, ale wydaje się mało realna sytuacja, by w okresie świąt zredukowali wydatki na produkty spożywcze.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Adrian Boczkowski

Polecane