Sony stawia na wzrost przychodów filmowych i telewizyjnych

Japoński gigant elektroniki użytkowej, koncern Sony zapowiedział, że zamierza w ciągu najbliższych trzech lat podnieść przychody generowane przez studio filmowe i telewizję o ponad 1/3, informuje Reuters. Ma to umożliwić redukcja kosztów i inwestycje w potencjalne hity kinowe, jak np. w serię Spider-Man.

Borykający się ze stratami koncern znajduje się pod presją by pokazać, że jego biznes związany z rozrywką może wykazać się sporym wzrostem po odrzuceniu zeszłorocznej propozycji wydzielenia go od reszty biznesu, którą złożył amerykański fundusz hedgingowy Third Point.

Sony Pictures Entertainment ma na celu zbierać wygenerować w roku obrotowym kończącym się w marcu 2018 r. przychody rzędu 10 do 11 mld USD, co oznacza wzrost aż o 36 proc. w porównaniu z 8,1 mld USD prognozy na bieżący rok obrotowy.

Najnowszym hitem kasowym studia jest "Niesamowity Spider-Man", zaś w segmencie telewizyjnym kontynuacja popularnego serialu "Breaking Bad".

Zdaniem Michaela Lyntona, szefa Sony Pictures Entertainment, firma ustaliła roczny cel oszczędnościowy na poziomie przynajmniej 300 mln USD do końca marca 2016 r. Z kolei w ciągu trzech lat marża zysku netto ma wzrosnąć z 6,6 do 7-8 proc.
Sony poinformował również, że w tym okresie przychody wydzielonego działu muzycznego mają zwiększyć się z 4,8 do maksymalnie 5,2 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Sony stawia na wzrost przychodów filmowych i telewizyjnych