Szwedzka firma usiłuje wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję do pozyskiwania nowych użytkowników i zwiększenia przychodów. Przetłumaczone wersje podcastów zasilane przez technologię generowania głosu OpenAI będą naśladować oryginalny styl mówcy oraz bardziej naturalne niż tradycyjne dubbingowanie, jak zapewniła firma w oświadczeniu.
Gigant streamingowy współpracował w tym celu z podcasterami takimi, jak Dax Shepard, Lex Fridman, Moniką Padman, Billem Simmonsem i Stevenem Bartlettem. Tłumaczenia głosowe będą dostępne m.in. po hiszpańsku, francusku i niemiecku dla wybranej liczby odcinków.
Spotify od kilku lat prężnie inwestuje w swoją działalność podcastową licząc, że format ten przyciągnie więcej reklamodawców. Zwiększyło to zarazem wydatki operacyjne platformy, które w ubiegłym roku wzrosły dwukrotnie szybciej niż przychody. Dodatkowo firmy ograniczają wydatki na reklamy w obliczu kryzysu gospodarczego.

