
“Superpremium” - jak określa się wewnątrz firmy nowy pakiet - będzie najdroższą wersją Spotify, dowiedziała się agencja informacyjna. Spółka opóźniła wprowadzenie produktu, czyli jakości dźwięku HiFi, po tym, jak Apple Music i Amazon Music zaczęło oferować tę funkcję za darmo w ramach swoich standardowych planów. “Superpremium” zostałby w tym roku uruchomiony w pierwszej kolejności na rynkach innych niż USA.
Większy dostęp do audiobooków
Spotify zapewni swoim subskrybentom obecnej wersji premium rozszerzony dostęp do audiobooków poprzez określoną liczbę bezpłatnych godzin miesięcznie. Będzie też możliwość zakupu większej liczby tytułów.
Cięcia kosztów w Spotify
Zmiany mogą być wystarczające do zwiększenia przychodów i utrzymania zainteresowania inwestorów akcjami, które w tym roku podwoiły swoją wartość do 159,99 USD za jedną akcję. Firma ogranicza obecnie koszty starając się osiągnąć rentowność. W styczniu zredukowała liczbę pracowników o 6 proc., a na początku czerwca o dodatkowe 2 proc.