Sprzedaż lalki Barbie największa od 6 lat

opublikowano: 10-02-2021, 07:08

W ubiegłym roku globalna sprzedaż lalki Barbie wzrosła o 16 proc. i przyniosła 1,35 mld USD, co pomogło spółce Mattel osiągnąć największe przychody od 2017 roku.

Pandemia przyczyniła się do wzrostu popytu na zabawki. Lalka Barbie sprzedawała się najlepiej od co najmniej 2014 roku. Jej producent, Mattel, zwiększył dzięki temu roczne przychody o 2 proc. do ponad 4,5 mld USD. Spółka osiągnęła 126,6 mln USD zysku. Rok wcześniej miała ponad 200 mln USD straty.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg

- Branża skorzystała z rosnącego popytu związanego z pandemią, ale my byliśmy jeszcze lepsi – powiedział Ynon Kreiz, prezes Mattela.

Główny rywal spółki, Hasbro, informował wcześniej w tym tygodniu o spadku sprzedaży w ubiegłym roku o 8 proc. do ok. 5,4 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, bbc.com

Polecane