Sprzedaż opon wzrosła o 26 proc. w 2002 r.

Przemek Barankiewicz
opublikowano: 2003-01-23 11:13

W ubiegłym roku w Polsce sprzedano 6,42 mln opon, czyli o 26 proc. więcej w 2001 r. - wynika z szacunków Goodyear Group Poland, właściciela Dębicy i Goodyear Dunlop. Polska jest tym samym szóstym rynkiem sprzedaży opon w Europie.

Zdaniem specjalistów Goodyear'a, ubiegłoroczny wzrost to w dużej mierze zasługa wzrostu sprzedaży opon zimowych oraz letnich opon wyższych klas.

Opony zimowe stanowią już 45 proc. całej sprzedaży opon w Polsce i jest to średnia państw zachodnioeuropejskich o zbliżonym do naszego klimacie.

Uwagę zwraca spadek udziału w rynku o 4 proc. opon klasy "budget" (opony do samochodów małych). W dalszym ciągu opony tej klasy mają największy udział w sprzedaży opon ogółem (71,5 proc.), ale spada on systematycznie i będzie spadał w przyszłości.

Zyskują za to opony klasy "middle" (opony do samochodów kompaktowych) i TOP (opony do samochodów największych). Udział w rynku klasy "middle" wzrósł w 2002 r. z 11 do 15 proc.

ONO, PAP