Stadler wyprodukuje w Polsce tabor dla włoskich przewoźników za 300 mln zł

ISBNews
opublikowano: 09-11-2015, 14:12

Stadler Polska z siedzibą w Siedlcach otrzymał zamówienia od dwóch włoskich przewoźników kolejowych na 11 spalinowych i elektrycznych zespołów trakcyjnych wartych łącznie 300 mln zł, podała spółka.

"Dla regionalnego przewoźnika Ferrovienord siedlecki zakład wyprodukuje 4 spalinowe pojazdy GTW 4/12. Przewoźnik TPER zamówił 7 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT. Łączna wartość nowych kontraktów to ponad 300 milionów złotych. Umacniają one pozycję Stadlera jako lidera w dostawach pojazdów spalinowych i elektrycznych na włoski rynek – obecnie w eksploatacji jest tam już ponad 200 różnych pociągów producenta" - czytamy w komunikacie.

Wliczając nowy kontrakt, Stadler dostarczy włoskiemu przewoźnikowi Ferrovienord w sumie 32 pojazdy, w tym 20 pojazdów GTW DMU 4/12, 8 pojazdów GTW DMU 2/6 oraz 4 czteroczłonowe pojazdy FLIRT TILO. TPER, uwzględniając nowe zamówienie, będzie posiadał flotę 26 pięcioczłonowych pojazdów typu FLIRT.

W sumie Stadler sprzedał w 11 różnych regionach Włoch łącznie 169 pojazdów - w tym 88 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT, 5 dwutrakcyjnych pojazdów FLIRT, 50 spalinowych zespołów trakcyjnych GTW oraz 26 pojazdów na specjalne zamówienia. W eksploatacji na terenie Włoch jest także 36 pojazdów typu FLIRT TILO należących do szwajcarskich kolei państwowych, które kursują między Szwajcarią a Mediolanem, wylicza Stadler.

Składy GTW 4/12 dla Ferrovienord mają łącznie 243 miejsca siedzące. Niskopodłogowa część pociągu stanowi 75%. Pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne typu FLIRT dla TPER to pojazdy niskopodłogowe, z 269 miejscami siedzącymi i 77 siedzeniami składanymi.

Stadler Polska specjalizuje się w produkcji elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych z rodziny FLIRT i GTW. Zakład produkcyjny Stadler Polska w Siedlcach powstał w 2007 roku na terenie wydzierżawionej od PKP hali montażowej po tym, jak w czerwcu 2006 roku Stadler otrzymał pierwsze zlecenie z Polski na dostawę 14 pociągów FLIRT (10 dla Mazowsza oraz 4 dla Śląska). Produkowane są tam pojazdy dla przewoźników z całej Europy, a w firmie Stadler Polska zatrudnienie znajduje ponad 600 pracowników. Do końca września 2015 siedlecki zakład opuściło 240 gotowych pojazdów.

W skład Grupy Stadler Rail, dostawcy systemowych rozwiązań w dziedzinie pojazdów szynowych dostosowanych do potrzeb odbiorców, wchodzą zakłady w Szwajcarii (Altenrhein, Bussnang, Winterthur i Biel), w Niemczech (Berlin-Pankow, Berlin-Hohenschönhausen, Berlin-Reinickendorf i Velten), w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, we Włoszech, w Austrii, Algierii, Holandii, na Białorusi oraz w Stanach Zjednoczonych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Stadler wyprodukuje w Polsce tabor dla włoskich przewoźników za 300 mln zł