Stare IT w polskich firmach

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2014-10-15 00:00

44 proc. - tylu pracowników nie ma zdalnego dostępu do ważnych, firmowych dokumentów. Korzystać może z nich jedynie w biurze.

Pracownicy małych i średnich firm mają dostęp do lepszych rozwiązań IT w domu niż w pracy.

Krajowe małe i średnie przedsiębiorstwa nie przykładają zbyt dużej wagi do jakości sprzętu i oprogramowania. 34 proc. pracowników przebadanych przez Ipsos MORI na zlecenie firmy Microsoft, twierdzi, że zatrudniające ich firmy posiadają przestarzałe IT. Spora grupa ankietowanych (36 proc.) przyznała też, że używa lepszych rozwiązań w domu niż w pracy. Pocieszać może natomiast to, że 33 proc. badanych zadeklarowało, że w ich firmach używa się najnowocześniejszych rozwiązań. Jak się okazuje, osoby zatrudnione w firmach z sektora MSP są jednak świadome tego, że jakość oprogramowania i technologii, z jakich korzystają, mogą się przekładać na efekty ich pracy. Zdaniem połowy ankietowanych, ich firma byłaby bardziej konkurencyjna, gdyby używała najnowocześniejszego IT.

Przeciwnego zdania było tylko 18 proc. respondentów. Według pracowników, lepsze IT pozytywnie przełożyłoby się na obsługę klienta (43 proc.), produktywność pracowników (38 proc.), ich satysfakcję z wykonywanej pracy (36 proc.) i zadowolenie klienta (36 proc.), a do tego poprawiłoby jakość komunikacji w firmie (również 36 proc. odpowiedzi). Dla ankietowanych ważne są również możliwość pracy w domu, zdalny dostęp do dokumentów oraz łatwość nawiązania kontaktu z zatrudnionymi w tej samej firmie, ale pracującymi w innym miejscu. Co istotne, zdaniem aż 72 proc. badanych, lepsze technologie mobilne (mowa zarówno o urządzeniach, jak i usługach) nabierają coraz większego znaczenia również w kontekście efektywności pracy. Badaniem, realizowanym na potrzeby raportu firmy Microsoft „Nowoczesne IT w MSP 2014”, zostało objętych około 600 przedstawicieli polskich firm zatrudniających do 250 pracowników.