Firma wykorzystuje AI do automatyzacji ręcznej pracy dla dostawców usług medycznych, w tym analizowania i reagowania na kluczowe informacje zawarte w przefaksowanych dokumentach.
Firmy technologiczne i władze od lat starają się nakłonić instytucje świadczące opiekę zdrowotną do rezygnacji z papieru i przejście na dokumentację elektroniczną. Mimo tego większość amerykańskich klinik i szpitali nadal korzysta z faksu do zarządzania skierowaniami oraz wysyłania i odbierania dokumentacji pacjentów. To z kolei opóźnia zapewnianie opieki medycznej, co jest szczególnie ryzykowne w krytycznych przypadkach.
“Lekarze komunikują się głównie przez faks”
“Lekarz kierujący nie przesłał wystarczających informacji? Wyślij faks. Brakuje karty ubezpieczeniowej? Wyślij kolejny faks. Potrzebujesz więcej dokumentów, żeby specjalista mógł wystawić rachunek? Wyślij kolejny faks. Zasadniczo ta grupa ludzi komunikuje się za pomocą faksu” - skomentował Trey Holterman, współzałożyciel i prezes Tennr.
Dokumentacja z lat 90.
Jak twierdzi, systemy AI firmy mogą wyodrębnić kluczowe informacje o pacjencie z przefaksowanych dokumentów i odpowiednio skoordynować, tak żeby udało się szybko zapewnić opiekę medyczną. Jeśli faks jest niekompletny, system może automatycznie poprosić o brakujące informacje.
Technologia integruje się z dostawcami faksów oraz archaicznymi systemami przechowywania plików i elektronicznej dokumentacji medycznej szpitali, która niekiedy sięga nawet lat 90. Systemy Tennr mogą również zniwelować ryzyko odmowy ubezpieczenia w przypadku słabych lub niejasnych informacji.
Duzi inwestorzy zainteresowani…
Startup ogłosił we wtorek, że zebrał 18 mln USD w rundzie finansowania przeprowadzonej przez Andreessen Horowitz z udziałem Foundation Capital, Y Combinator i innych. Tennr planuje wykorzystać kapitał na rozwój swojego zespołu i skalowanie działalności.
