PAP: Statoil Polska podtrzymuje wcześniejsze zapowiedzi zwiększenia udziału w polskim rynku detalicznej sprzedaży paliw do 10 proc. z 5 proc. obecnie - poinformował we wtorek na konferencji prasowej w Warszawie dyrektor generalny Statoil Polska Kristian Hausken.
"Naszym zamiarem jest podwojenie udziału w polskim rynku paliw. Nie mogę jednak powiedzieć, w jakiej perspektywie zamierzamy to osiągnąć" - powiedział Hausken.
Dyrektor działu operacyjnego i sprzedaży detalicznej Andrzej Magryś powiedział PAP po konferencji, że do końca 2004 roku
Statoil Polska chciałby zwiększyć liczbę kontrolowanych przez siebie stacji do 240-250. "Zamierzamy to osiągnąć budując nowe obiekty, których rocznie powstaje od 25 do 30" - dodał.
Hausken poinformował, że Statoil zacieśnia współpracę z Grupą Lotos, która rozpoczęła w gdańskiej rafinerii produkcję nowego paliwa o nazwie suprema. Będzie ono rozprowadzane tylko w sieci Statoila.
Statoil już od kilku lat zaopatruje się w paliwa z gdańskiej rafinerii, które sprzedaje również w sieci swoich stacji poza
granicami Polski.
W ciągu 12 lat działalności na polskim rynku Statoil zainwestował 350 mln USD i kontrolując sieć około 210 stacji znajduje się w pierwszej trójce zagranicznych koncernów paliwowych działających na polskim rynku. Roczne obroty Statoil Polska sięgają 2 mld zł.