Spółka Retrovibe została założona jesienią ubiegłego roku, ale teraz ogłasza wejście na rynek wydawniczy. Studio założone przez Michała Kicińskiego, współzałożyciela CD Projektu oraz Michała Affelskiego i Krzysztofa Paplińskiego - współzałożycieli niezależnego wydawcy gamingcompany, będzie wydawcą gier w klimacie retro. Planuje kilka premier w 2021 roku m.in. „Project Warlock II”. Współtwórca CD Projektu, który ma 50 proc. udziałów w spółce, będzie wspierał nową inicjatywę, a pozostała dwójka, posiadająca po 25 proc., będzie zarządzała operacyjnie.
Retrovibe nie jest producentem, leczy wydawcą gier (odpowiada za całą oprawę marketingowo- sprzedażową inkasując za to część przychodów z gry). Choć spółka jest młoda to już zapowiada pięć tytułów, które wprowadzi na rynek w tym i przyszłym roku: „Project Warlock II”, „Janosik 2”,” B.I.O.T.A.”, „The Looter” i „Shardpunk: Verminfall”. Gry pojawią się na PC (poprzez GOG i Steam) oraz konsole. Daty premier będą ogłoszone później.
- Jako nastolatek wychowałem się na grach retro i nadal bardzo je lubię. Znamy się z Michałem i Krzyśkiem od lat i podoba mi się ich podejście do pracy. Razem zamierzamy zająć się mniejszymi projektami, które tworzone są z miłości do gier i prawdziwej pasji. Zdecydowanie podzielam takie podejście. Jeżeli ktoś szuka wsparcia we wprowadzeniu swojej gry na rynek to zapraszam do współpracy z Retrovibe - mówi Michał Kiciński.
Pod szyld Retrovibe trafił już „Project Warlock”, który jest dostępny na GOG oraz Steamie. Portfolio zasiliła również pierwsza część „Janosika”. Gra o tatrzańskim zbóju dostępna jest obecnie za darmo na platformach.
- Dla nas Retrovibe to egzoszkielet, który wzmacnia pracę deweloperów. Oferujemy wsparcie finansowe, marketingowe i doradcze. W ten sposób twórcy mogą skupić się na tym, co najważniejsze - tworzeniu takich gier, jakie sobie wymarzyli. Pracujemy z zapalonymi deweloperami, którzy mogą zrealizować swoje marzenia bez ingerencji w ich wizję twórczą - mówi Krzysztof Papliński, współzałożyciel Retrovibe.
Dodaje, że wydawca chce zbudować portfolio gier o zbliżonej stylistyce - zarówno graficznej, jak i gameplayowej.