Świat poznał polskie marki

opublikowano: 07-12-2017, 22:00

Przedsiębiorcy znad Wisły czują się za granicą jak ryby w wodzie, a ich spektakularne sukcesy wzbudzają coraz większy podziw

Dla polskich inwestorów zagranicznych i eksporterów nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeśli są konsekwentni i mocno wierzą w powodzenie swoich planów — to główny wniosek z gali, wieńczącej szóstą edycję konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion”. Wydarzenie zorganizowali wspólnie: PwC Polska i „Puls Biznesu”.

ICH ZNA CAŁY ŚWIAT: Laureaci konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” nie boją się międzynarodowych wyzwań. Czasy, kiedy rywalizowali o zagraniczne rynki przede wszystkim niższymi kosztami pracy, bezpowrotnie mijają. Teraz liczą się przede wszystkim pomysł, innowacyjność i jakość. A tego zwycięzcom naszego konkursu nie brakuje
Marek Wiśniewski

— Polski eksport rośnie w tym roku o 8,1 proc. W 2016 r. polskie firmy ulokowały za granicą prawie 32 mld zł, a dochody z ich inwestycji sięgnęły prawie 5 mld zł. Cieszymy się, że nasz konkurs „dokłada” choćby małą cegiełkę do sukcesu polskich przedsiębiorców za granicą. O tym, że jest potrzebny, a firmy doceniają tytuł Międzynarodowego Czempiona, najlepiej świadczy to, że inicjatywa cieszy się rosnącą popularnością — mówił Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, który poprowadził galę. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 90 firm.

— To pokazuje, jak ciekawa jest polska gospodarka i jak dynamicznie się rozwija. Serdecznie gratuluję nominowanym i nagrodzonym — mówił Jacek Socha, wiceprezes PwC Polska. O tytuł Międzynarodowego Czempiona mogły zawalczyć spółki skarbu państwa i przedsiębiorstwa z rodzimym kapitałem, które w ostatnich trzech latach dokonały inwestycji zagranicznej i/lub z sukcesem prowadzą działalność eksportową. Nagrody przyznano w pięciu tradycyjnych kategoriach. Tytuł najlepszego inwestora wśród dużych podmiotów prywatnych otrzymała firma KRUK, natomiast pierwsze miejsce wśród dużych eksporterów trafiło do spółki Wielton. Spośród małych i średnich eksporterów jury nagrodziło firmę Selvita.

Natomiast w kategorii Ekspansja zagraniczna w grupie spółek z udziałem skarbu państwa zwyciężył koncern KGHM Polska Miedź. Tytuł Wizjonera Ekspansji Zagranicznej trafił w tym roku do Dariusza Miłka, założyciela i prezesa firmy CCC, natomiast Nagrodę Specjalną za konsekwentnie realizowaną strategię ekspansji i promocję polskiej marki za granicą otrzymała Grupa Adamed. W tym roku jury przyznało także trofeum w nowej kategorii Debiutant na rynkach zagranicznych. Mogły się o nie ubiegać polskie przedsiębiorstwa, które spełniły choć jeden z dwóch warunków.

Pierwszy z nich: firma musiała w 2016 r. rozpocząć działalność na rynkach zagranicznych i w ciągu ostatniego roku odnieść znaczny sukces w ekspansji zagranicznej. Drugi warunek: dotychczasowy udział ekspansji zagranicznej w przychodach przedsiębiorstwa nie przekraczał 5 proc., natomiast w 2016 r. znacząco wzrósł, a przedsiębiorstwo odniosło spektakularny sukces za granicą. Nowy tytuł trafił do spółki Szumisie. Partnerem strategicznym projektu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion” był PKO Bank Polski, partnerem — KUKE, natomiast patronat honorowy objęły Ministerstwo Rozwoju i Minister Spraw Zagranicznych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane