Przedsiębiorcy znad Wisły czują się za granicą jak ryby w wodzie, a ich spektakularne sukcesy wzbudzają coraz większy podziw
Dla polskich inwestorów zagranicznych i eksporterów nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeśli są konsekwentni i mocno wierzą w powodzenie swoich planów — to główny wniosek z gali, wieńczącej szóstą edycję konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion”. Wydarzenie zorganizowali wspólnie: PwC Polska i „Puls Biznesu”.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł5 zł/ miesiąc
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Cały artykuł mogą przeczytać tylko nasi subskrybenci.Tylko teraz dostęp w promocyjnej cenie.
przez pierwsze dwa miesiące później cena wynosi 79 zł miesięcznie
Od jakiegoś czasu nie masz pełnego dostępu do publikowanych treści na pb.pl. Nie może Cię ominąć żaden kolejny news.Wróć do świata biznesu i czytaj „PB” już dzisiaj.
Przedsiębiorcy znad Wisły czują się za granicą jak ryby w wodzie, a ich spektakularne sukcesy wzbudzają coraz większy podziw
Dla polskich inwestorów zagranicznych i eksporterów nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeśli są konsekwentni i mocno wierzą w powodzenie swoich planów — to główny wniosek z gali, wieńczącej szóstą edycję konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion”. Wydarzenie zorganizowali wspólnie: PwC Polska i „Puls Biznesu”.
ICH ZNA CAŁY ŚWIAT: Laureaci konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” nie boją się międzynarodowych wyzwań. Czasy, kiedy rywalizowali o zagraniczne rynki przede wszystkim niższymi kosztami pracy, bezpowrotnie mijają. Teraz liczą się przede wszystkim pomysł, innowacyjność i jakość. A tego zwycięzcom naszego konkursu nie brakuje
Marek Wiśniewski
— Polski eksport rośnie w tym roku o 8,1 proc. W 2016 r. polskie firmy ulokowały za granicą prawie 32 mld zł, a dochody z ich inwestycji sięgnęły prawie 5 mld zł. Cieszymy się, że nasz konkurs „dokłada” choćby małą cegiełkę do sukcesu polskich przedsiębiorców za granicą. O tym, że jest potrzebny, a firmy doceniają tytuł Międzynarodowego Czempiona, najlepiej świadczy to, że inicjatywa cieszy się rosnącą popularnością — mówił Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, który poprowadził galę. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 90 firm.
— To pokazuje, jak ciekawa jest polska gospodarka i jak dynamicznie się rozwija. Serdecznie gratuluję nominowanym i nagrodzonym — mówił Jacek Socha, wiceprezes PwC Polska. O tytuł Międzynarodowego Czempiona mogły zawalczyć spółki skarbu państwa i przedsiębiorstwa z rodzimym kapitałem, które w ostatnich trzech latach dokonały inwestycji zagranicznej i/lub z sukcesem prowadzą działalność eksportową. Nagrody przyznano w pięciu tradycyjnych kategoriach. Tytuł najlepszego inwestora wśród dużych podmiotów prywatnych otrzymała firma KRUK, natomiast pierwsze miejsce wśród dużych eksporterów trafiło do spółki Wielton. Spośród małych i średnich eksporterów jury nagrodziło firmę Selvita.
Natomiast w kategorii Ekspansja zagraniczna w grupie spółek z udziałem skarbu państwa zwyciężył koncern KGHM Polska Miedź. Tytuł Wizjonera Ekspansji Zagranicznej trafił w tym roku do Dariusza Miłka, założyciela i prezesa firmy CCC, natomiast Nagrodę Specjalną za konsekwentnie realizowaną strategię ekspansji i promocję polskiej marki za granicą otrzymała Grupa Adamed. W tym roku jury przyznało także trofeum w nowej kategorii Debiutant na rynkach zagranicznych. Mogły się o nie ubiegać polskie przedsiębiorstwa, które spełniły choć jeden z dwóch warunków.
Pierwszy z nich: firma musiała w 2016 r. rozpocząć działalność na rynkach zagranicznych i w ciągu ostatniego roku odnieść znaczny sukces w ekspansji zagranicznej. Drugi warunek: dotychczasowy udział ekspansji zagranicznej w przychodach przedsiębiorstwa nie przekraczał 5 proc., natomiast w 2016 r. znacząco wzrósł, a przedsiębiorstwo odniosło spektakularny sukces za granicą. Nowy tytuł trafił do spółki Szumisie. Partnerem strategicznym projektu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion” był PKO Bank Polski, partnerem — KUKE, natomiast patronat honorowy objęły Ministerstwo Rozwoju i Minister Spraw Zagranicznych.