Świat poznał polskie marki

07-12-2017, 22:00

Przedsiębiorcy znad Wisły czują się za granicą jak ryby w wodzie, a ich spektakularne sukcesy wzbudzają coraz większy podziw

Dla polskich inwestorów zagranicznych i eksporterów nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza jeśli są konsekwentni i mocno wierzą w powodzenie swoich planów — to główny wniosek z gali, wieńczącej szóstą edycję konkursu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion”. Wydarzenie zorganizowali wspólnie: PwC Polska i „Puls Biznesu”.

Zobacz więcej

ICH ZNA CAŁY ŚWIAT: Laureaci konkursu „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” nie boją się międzynarodowych wyzwań. Czasy, kiedy rywalizowali o zagraniczne rynki przede wszystkim niższymi kosztami pracy, bezpowrotnie mijają. Teraz liczą się przede wszystkim pomysł, innowacyjność i jakość. A tego zwycięzcom naszego konkursu nie brakuje Marek Wiśniewski

— Polski eksport rośnie w tym roku o 8,1 proc. W 2016 r. polskie firmy ulokowały za granicą prawie 32 mld zł, a dochody z ich inwestycji sięgnęły prawie 5 mld zł. Cieszymy się, że nasz konkurs „dokłada” choćby małą cegiełkę do sukcesu polskich przedsiębiorców za granicą. O tym, że jest potrzebny, a firmy doceniają tytuł Międzynarodowego Czempiona, najlepiej świadczy to, że inicjatywa cieszy się rosnącą popularnością — mówił Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, który poprowadził galę. Do tegorocznej edycji konkursu zgłosiło się ponad 90 firm.

— To pokazuje, jak ciekawa jest polska gospodarka i jak dynamicznie się rozwija. Serdecznie gratuluję nominowanym i nagrodzonym — mówił Jacek Socha, wiceprezes PwC Polska. O tytuł Międzynarodowego Czempiona mogły zawalczyć spółki skarbu państwa i przedsiębiorstwa z rodzimym kapitałem, które w ostatnich trzech latach dokonały inwestycji zagranicznej i/lub z sukcesem prowadzą działalność eksportową. Nagrody przyznano w pięciu tradycyjnych kategoriach. Tytuł najlepszego inwestora wśród dużych podmiotów prywatnych otrzymała firma KRUK, natomiast pierwsze miejsce wśród dużych eksporterów trafiło do spółki Wielton. Spośród małych i średnich eksporterów jury nagrodziło firmę Selvita.

Natomiast w kategorii Ekspansja zagraniczna w grupie spółek z udziałem skarbu państwa zwyciężył koncern KGHM Polska Miedź. Tytuł Wizjonera Ekspansji Zagranicznej trafił w tym roku do Dariusza Miłka, założyciela i prezesa firmy CCC, natomiast Nagrodę Specjalną za konsekwentnie realizowaną strategię ekspansji i promocję polskiej marki za granicą otrzymała Grupa Adamed. W tym roku jury przyznało także trofeum w nowej kategorii Debiutant na rynkach zagranicznych. Mogły się o nie ubiegać polskie przedsiębiorstwa, które spełniły choć jeden z dwóch warunków.

Pierwszy z nich: firma musiała w 2016 r. rozpocząć działalność na rynkach zagranicznych i w ciągu ostatniego roku odnieść znaczny sukces w ekspansji zagranicznej. Drugi warunek: dotychczasowy udział ekspansji zagranicznej w przychodach przedsiębiorstwa nie przekraczał 5 proc., natomiast w 2016 r. znacząco wzrósł, a przedsiębiorstwo odniosło spektakularny sukces za granicą. Nowy tytuł trafił do spółki Szumisie. Partnerem strategicznym projektu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion” był PKO Bank Polski, partnerem — KUKE, natomiast patronat honorowy objęły Ministerstwo Rozwoju i Minister Spraw Zagranicznych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Świat poznał polskie marki