W porcie w Gdyni nieprędko pojawi się dzierżawca, który zainwestuje w przeładunek zboża w jednym z kluczowych polskich hubów. Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, poinformował na platformie X, że Ministerstwo Infrastruktury nie zgodzi się na dzierżawę terminala przez konsorcjum, które wygrało przetarg. Chodzi o podmioty związane z międzynarodowymi grupami handlowymi Viterra i Copenhagen Merchants. Otrzymanie przez nie kontraktów na wieloletnią dzierżawę gdyńskiego hubu budziło zastrzeżenia rolników oraz krajowych operatorów logistycznych. Obawiali się, że wejście do terminala międzynarodowych firm handlujących zbożem ograniczy konkurencję na polskim rynku i doprowadzi do dyktowania cen rolnikom i firmom transportowo-logistycznym.
Na razie nie wiadomo, czy teraz port będzie szukał nowego dzierżawcy. Dotychczas krótkoterminowy kontrakt — kilkakrotnie przedłużany — ma firma Mondry.