Szlaban na terminal zbożowy w Porcie Gdynia

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2024-03-27 15:29

Resort infrastruktury nie zgadza się na dzierżawę hubu przez konsorcjum, które wygrało przetarg.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie firmy miały wydzierżawić terminal zbożowy w Gdyni
  • dlaczego ich oferta budziła zastrzeżenia
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W porcie w Gdyni nieprędko pojawi się dzierżawca, który zainwestuje w przeładunek zboża w jednym z kluczowych polskich hubów. Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury, poinformował na platformie X, że Ministerstwo Infrastruktury nie zgodzi się na dzierżawę terminala przez konsorcjum, które wygrało przetarg. Chodzi o podmioty związane z międzynarodowymi grupami handlowymi Viterra i Copenhagen Merchants. Otrzymanie przez nie kontraktów na wieloletnią dzierżawę gdyńskiego hubu budziło zastrzeżenia rolników oraz krajowych operatorów logistycznych. Obawiali się, że wejście do terminala międzynarodowych firm handlujących zbożem ograniczy konkurencję na polskim rynku i doprowadzi do dyktowania cen rolnikom i firmom transportowo-logistycznym.

Na razie nie wiadomo, czy teraz port będzie szukał nowego dzierżawcy. Dotychczas krótkoterminowy kontrakt — kilkakrotnie przedłużany — ma firma Mondry.