Szlifują angielski do pracy

opublikowano: 22-09-2019, 22:00

Rekruterzy w firmach twierdzą, że możliwość uczenia się obcego języka to atrakcyjny benefit pracowniczy.

Nie tylko dla swobodnej komunikacji Polacy chcą znać język angielski. Na tę motywację wskazało 77,8 proc. uczących się go studentów szkoły Fluentbe, uczestniczących w jej ankiecie na ten temat. Badanie pokazało zarazem, że dla ponad połowy respondentów (52,4 proc.) znajomość tego języka jest potrzebna w pracy. Dwóch na pięciu ankietowanych uważa, że umiejętność władania angielskim jest nieodzownym elementem kompetencji osób wykształconych. Natomiast nieistotna dla większości badanych jest potrzeba zdobycia certyfikatu — tylko 5,8 proc. z nich zadeklarowało, że chce otrzymać takie świadectwo lub zdać określony egzamin.

— Mimo że wielu osobom angielski jest potrzebny w pracy, bardzo rzadko motywacją do nauki jest chęć awansu. Oznacza to, że w wielu firmach jest to po prostu nieodłączny element. Komunikacja w tym języku staje się czymś naturalnym. Ponadto wiele innowacyjnych idei publikowanych jest przede wszystkim w języku angielskim, więc jeśli ktoś chce być na bieżąco, to musi znać ten język — komentuje Miłosz Ryniecki z Fluentbe.

Wyniki tego badania i główne motywacje osób uczących się angielskiego pokrywają się z wymaganiami na rynku pracy. Potwierdzili to specjaliści z branży zarządzania kadrami uczestniczący w innej ankiecie przeprowadzonej przez tę samą szkołę. Na pytanie, czy sprawdzają oni znajomość angielskiego podczas rozmów kwalifikacyjnych, siedmiu na dziesięciu rekruterów odpowiedziało, że robią to zawsze lub często. Z badania wynika, że w dziewięciu na dziesięć przypadków umiejętność posługiwania się tym językiem jest niezbędna przy wykonywaniu obowiązków zawodowych. Okazuje się też, że według większości ankietowanych HR-owców nauka języka angielskiego to atrakcyjny benefit pracowniczy. Zdecydowanie uznało tak 59,3 proc. badanych, a 33,9 proc. stwierdziło, że „raczej tak”. Zaledwie 7 proc. respondentów miałoinne zdanie na ten temat.

— Nie dziwi nas, że tak wielu rekruterów wskazało taką odpowiedź. Z zajęć czerpią korzyści zarówno pracownicy mogący podwyższać swoje kompetencje, jak i pracodawcy zyskujący lepiej wykwalifikowaną kadrę — komentuje Miłosz Ryniecki.

Jak mówi, przy organizacji zajęć językowych dla pracowników coraz częściej pracodawcy czy HR-owcy decydują się na lekcje online z lektorem na żywo.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu