Szybkie płatności zmienią nawyki zakupowe

opublikowano: 24-01-2019, 22:00

Obecnie standardem w handlu detalicznym są płatności bezgotówkowe i zbliżeniowe.

Jednak oczekiwania konsumentów na innowacje w tej dziedzinie wciąż rosną. Z tego względu producenci nowoczesnych rozwiązań w tym zakresie intensywnie pracują nad kolejnymi udogodnieniami. Przykładowo jedna z marek telefonów komórkowych ogłosiła niedawno zamiar utworzenia rozwiązania „Software POS”, wykorzystującego smartfon jako terminal płatniczy. Prężnie rozwijają się również uwierzytelnienia biometryczne. Jednym z nich jest „Selfie Pay”, który autoryzuje transakcję, analizując rysy twarzy użytkownika i porównując je z zapisanym obrazem właściciela karty — płatność potwierdzana jest przez mrugnięcie. Na europejskim rynku pojawiają się również rozwiązania, które umożliwiają zakupy bez kolejek i płatności bez skanowania — np. technologię „wearables”, która dzięki mikrochipowi, umieszczonemu np. w pierścionku, umożliwia zapłatę bez portfela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy