Po zakończeniu przed czasem przez giganta współpracy z PCF Group i One More Level (na co kurs spółki zareagował dużym spadkiem na sesji w środę, 29 maja) przyszedł czas na kolejne polskie studio. Take-Two Interactive rozwiązał umowę z Bloober Teamem, zawartą we wrześniu 2021 r. Nie podano przyczyny, a strony przystąpiły do negocjacji warunków zakończenia współpracy, w tym rozliczeń związanych z wypowiedzeniem umowy.
"Emitent obserwując sytuację na globalnym rynku gier brał pod uwagę taki scenariusz i jest przygotowany na potencjalne alternatywne rozwiązania. Na dzień przekazania raportu bieżącego Ssółka kontynuuje prace nad Projektem C zgodnie z zaplanowanym harmonogramem produkcyjnym i marketingowym w modelu self-publishing. Emitent jednocześnie nie wyklucza możliwości kontynuacji tej produkcji w oparciu o współpracę z nowym wydawcą. Obecna sytuacja Spółki pozwala na podtrzymanie założeń przyjętego przez Spółkę Planu Strategicznego na lata 2023-2027, a w ocenie Emitenta sytuacja ta może stanowić istotną szansę na zwiększenie potencjalnych przychodów związanych z tym tytułem" - przekonuje Bloober Team.
Decyzja Take-Two to ciąg dalszy restrukturyzacji części firmy działającej pod marką Private Division. W kwietniu nowojorska firma zapowiedziała zwolnienie około 600 pracowników (5 proc. załogi), a później poinformowała o zamknięciu dwóch studiów utworzonych w 2017 r. do wydawania małych i średnich tytułów. Przedstawiciele Take-Two nie udzielali wyjaśnień związanych z restrukturyzacją, ale decyzje wpisują się w branżowy trend - cięcia kosztów w segmencie gamedev przeprowadziły m.in. Sony, Electronic Arts i Microsoft.