Byłaby to jedna z największych ofert w Nowym Jorku przeprowadzona przez chińską firmę w tym roku.

Tencent Music starał się wcześniej zebrać do 4 mld USD co sprawia, że był to największy chiński podmiot w Stanach Zjednoczonych do tej pory w 2018 r., wyprzedzając firmę streamingową iQiyi z ofertą IPO o wartości 2,42 mld USD z marca.
Firma starała się pozyskać środki w wysokości pozwalającej na jej wycenę na poziomie około 25 mld USD. Źródła nie ujawniły, czy obecna umowa dotyczy niższej wyceny czy mniejszej liczby akcji do sprzedaży.
Tencent Music zarządza dostawcami usług muzycznych QQ Music, KuGou i Kuwo, kontrolując trzy czwarte dynamicznie rozwijającego się rynku streamingu muzyki w Chinach.
Użytkownicy mogą słuchać zarówno chińskich jak i międzynarodowych artystów, takich jak Justin Bieber, Ed Sheeran czy Bruno Mars.
Według źródeł, wniosek został złożony do SEC 7 września.
Szybki wzrost usług strumieniowego przesyłania muzyki w ostatnich latach doprowadził do ożywienia światowego przemysłu muzycznego, który – według raportu IFPI - odnotował trzeci rok wzrostu przychodów w 2017 r.
W grudniu zeszłego roku Tencent i Spotify zgodziły się na zamianę akcji, po której Tencent posiada 7,5 proc. udziałów w Spotify, wliczając w to akcje posiadane przez Tencent Music.