Czytasz dzięki

Tencent Music chce wejść na nowojorską giełdę

opublikowano: 19-09-2018, 11:10

Spółka zależna chińskiego giganta technologicznego Tencent Holdings złożyła dwa tygodnie temu poufne oświadczenie w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC) odnośnie chęci wejścia do notowań na nowojorskiej giełdzie, ujawniły źródła agencji Reuters.

Byłaby to jedna z największych ofert w Nowym Jorku przeprowadzona przez chińską firmę w tym roku.

Tencent
fot. Bloomberg

Tencent Music starał się wcześniej zebrać do 4 mld USD co sprawia, że był to największy chiński podmiot w Stanach Zjednoczonych do tej pory w 2018 r., wyprzedzając firmę streamingową iQiyi  z ofertą IPO o wartości 2,42 mld USD z marca.

Firma starała się pozyskać środki w wysokości pozwalającej na jej wycenę na poziomie około 25 mld USD. Źródła nie ujawniły, czy obecna umowa dotyczy niższej wyceny czy mniejszej liczby akcji do sprzedaży.

Tencent Music zarządza dostawcami usług muzycznych QQ Music, KuGou i Kuwo, kontrolując trzy czwarte dynamicznie rozwijającego się rynku streamingu muzyki w Chinach.

Użytkownicy mogą słuchać zarówno chińskich jak i międzynarodowych artystów, takich jak Justin Bieber, Ed Sheeran czy Bruno Mars.

Według źródeł, wniosek został złożony do SEC 7 września.

Szybki wzrost usług strumieniowego przesyłania muzyki w ostatnich latach doprowadził do ożywienia światowego przemysłu muzycznego, który – według raportu IFPI - odnotował trzeci rok wzrostu przychodów w 2017 r.

W grudniu zeszłego roku Tencent i Spotify zgodziły się na zamianę akcji, po której Tencent posiada  7,5 proc. udziałów w Spotify, wliczając w to akcje posiadane przez Tencent Music.

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane