Akumulatory LG Chem będą początkowo stosowane w autach model 3 produkowanych w fabryce Tesli pod Szanghajem, twierdzą informatorzy agencji. Potem mają być wykorzystywane także w samochodach model Y, kiedy wejdą one do produkcji.

Źródła Bloomberga podkreślają, że LG Chem nie będzie miał wyłączności na dostawy akumulatorów. Tesla chce korzystać z różnych dostawców, rozmawia m.in. z jednym z największych chińskich producentów, Contemporary Amperex Technology.
Informatorzy agencji twierdzą, że LG Chem będzie dostarczał Tesli ogniwa akumulatorowe typu 21700, mające większą pojemność niż ogniwa starszych typów. Mają być produkowane w fabryce południowokoreańskiego koncernu w chińskim Nanjing.
LG Chem, drugi na świecie producent ogniw akumulatorowych litowo-jonowych, ma w Polsce fabrykę w Kobierzycach. Jest największa w grupie i wciąż się powiększa. Do końca 2020 r. LG Chem zainwestuje w nią łącznie 3 mld USD. Seungse Chang, prezes LG Chem Wrocław Energy mówił niedawno Pulsowi Biznesu, że pod koniec przyszłego roku fabryka osiągnie moce na poziomie 70 GWh.
- Dla porównania: gigafactory Tesli w Nevadzie produkuje rocznie 35 GWh — podkreślił.