Jeśli regulator wyrazi zgodę, spółka mogłaby już w przyszłym roku konkurować z największymi graczami dominującymi w sektorze energetycznym w Wielkiej Brytanii. Wniosek złożyła spółka Tesla Energy Ventures, a podpisał go Andrew Payne, szef europejskich operacji energetycznych koncernu.
Prawie 60-procentowy spadek sprzedaży aut Tesli w Wielkiej Brytanii
Tesla, oprócz samochodów elektrycznych, rozwija także systemy fotowoltaiczne i magazyny energii. W Teksasie od 2022 r. działa już Tesla Electric – dostawca prądu umożliwiający klientom optymalizację zużycia energii i sprzedaż nadwyżek do sieci.
Ekspansja na brytyjski rynek energetyczny następuje w momencie, gdy firma zmaga się z długotrwałym spadkiem sprzedaży w Europie. Dane brytyjskiego stowarzyszenia producentów i dealerów motoryzacyjnych pokazują, że w lipcu Tesla sprzedała tam 987 nowych aut – o prawie 60 proc. mniej niż rok wcześniej. W Niemczech sprzedaż spadła o 55,1 proc., do 1110 sztuk.
Słabsze wyniki potwierdzają skalę wyzwań, przed jakimi stoi spółka – od ostrej konkurencji ze strony chińskich producentów pojazdów elektrycznych po wizerunkowe szkody wynikające z kontrowersyjnych wypowiedzi Elona Muska i jego bliskich relacji z administracją prezydenta Donalda Trumpa.
