W grudniu 2017 r. agencja usunęła z tej listy pojazdy amerykańskiego producenta uzasadniając swoją decyzję tym, że klienci nie mogli zamówić wersji podstawowej modelu S bez dodatkowych funkcji, które powodowały przekroczenie limitu ceny na poziomie 60 tys. EUR (74 tys. USD). Zarzuciła, że producent reklamował nieistniejący podstawowy model auta.

Tesla zaprzeczyła temu oskarżeniu, tłumacząc, że żadne wersje „bez fanaberii” Modelu S nie były wtedy dostępne.
W 2016 r. Niemcy uruchomiły program zachęt o wartości około 1 mld EURE, częściowo finansowany przez niemiecki przemysł samochodowy, w celu zwiększenia zainteresowania i wykorzystania samochodów elektrycznych.
W ramach programu subsydiowania nabywcy uzyskują 4 tys. EUR tzw. bonusu środowiskowego w przypadku pojazdów całkowicie elektrycznych i 3 tys. w przypadku hybryd.
Producent udowodnił w oparciu o niezależną oceną i ekspertyzę, że podstawowa wersja Modelu S jest dostępna na rynku za mniej niż 60 tys. EUR – napisał BAFA.
Urząd stwierdził jednak, że agencja analizuje wcześniej zatwierdzone wnioski o dotacje, ponieważ nie jest jasne, czy Tesla w przeszłości trzymała się limitu ceny.